וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הרוגים בהפגנות תמיכה ב"אחים המוסלמים"

חמישה בני אדם נהרגו בעימותים שפרצו על רקע הפגנות שנערכו לציון יום השנה להרג מאות מפגינים בכיכר ראבעה אל-עדויה שבמרכז קהיר. "יכולת הארגון להתאסף ולמחות נוטרלה"

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
מפגינים בקהיר, אתמול/רויטרס

ארבעה מפגינים ושוטר אחד נהרגו אתמול (חמישי) בהפגנות לרגל יום השנה להרג מאות תומכי "האחים המוסלמים" בהפגנה בכיכר ראבעה אל-עדויה שבקהיר – כך נמסר ממשרד הבריאות של מצרים. כמו כן, 13 בני אדם נפצעו במהלך העימותים עם כוחות הביטחון באזור.

לפחות 114 מפגינים נעצרו אתמול ברחבי המדינה בגין התפרעות. מרבית ההפגנות שאורגנו על ידי הארגון היו קטנות מאוד והתפזרו תוך דקות ספורות, מחשש שהפעילים ייעצרו. בשנה שעברה, "האחים המוסלמים" הוכר כארגון טרור בצרים, ולפני כשבוע גם הזרוע הפוליטית של הארגון הוצאה מחוץ לחוק.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
ארה”ב: בשלב זה, ”בוחנים בקפדנות” משלוחים לישראל
ראש ממשלת עיראק שהודח הסכים לפנות את כיסאו
נסראללה מפחד מדאעש? "מפלצת כפירה מסתובבת חופשי"

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
"מעשיהם השליליים נמשכים". ההפגנות, אתמול/רויטרס

בתחילת השבוע, פרסם ארגון זכויות האדם הבינלאומי "Human Rights Watch" דוח שקבע כי הרג המפגינים בקהיר היה מכוון, וקרא לפתיחת חקירה מטעם האו"ם. הדוח, על 188 עמודיו, מבוסס על תחקיר שארך שנה שלמה. הממשלה המצרית הגיבה לדוח, וטענה כי הוא "מאופיין בשליליות ובחד-צדדיות". בנוסף, נטען כי התחקיר התבסס על עדי ראייה, ולא על מקורות ניטרליים.

817 מפגינים נהרגו בכיכר ראבעה אל-עדויה. הדוח אף השווה את הרג המפגינים לטבח בכיכר טיאננמן בסין בשנת 1989. "מדובר באחד מהמקרים החמורים ביותר של הרג מפגינים ביום בודד", מסר מנכ"ל הארגון, קנת רוט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
"פשיטה אלימה שתוכננה ברמות הבכירות ביותר של הממשלה המצרית". מפגינים בקהיר, אתמול/רויטרס

"לא מדובר רק בשימוש מופרז בכוח או בהכשרה לקויה", הוסיף רוט, "זו הייתה פשיטה אלימה שתוכננה ברמות הבכירות ביותר של הממשלה המצרית. רבים מאותם פקידים בכירים עדיין בתפקידם, ויש להם הרבה על מה לענות".

בתוך כך, בכיר במשרד הפנים המצרי טען כי "האחים המוסלמים" כבר אינם מסוגלים להוציא לפועל הפגנות גדולות במצרים. בראיון שפורסם היום בעיתון "א-שרק אל-אוסט" היוצא לאור בלונדון, אמר ראש מחלקת יחסי הציבור של המשרד, עבד אל-פתאח אוסמן, כי "היכולת של הארגון להתאסף ברחובות ולמחות נוטרלה".

תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה. רויטרס
תומכי "האחים המוסלמים" מפגינים ביום השנה לרצח מפגינים בראבעה אל-עדויה/רויטרס

עם זאת, הוסיף אוסמן: "מעשיהם השליליים נמשכים, במיוחד כאלה שפוגמים בעבודתם של מוסדות חיוניים, וזורעים פחד ופאניקה בקרב האזרחים". לדבריו, קריאות הארגון להפגנות המוניות ביום השנה נכשלו בגלל נוכחות משטרתית ברחובות, כמו גם חוסר הפופולריות של "האחים המוסלמים" ברחוב המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully