וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בצה"ל: "מדיניות הטרמפים בגדה - הפקרות"

14.6.2014 / 13:22

נסיבות היעלמות שלושת תלמידי הישיבה מגוש עציון, בעת שתפסו טרמפים בדרך לביתם, עוררו ביקורת בצבא על התגברות התופעה, חרף פעולות ההסברה בנושא. "מנסים הכול, אך דבר לא עוזר"

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

נסיבות היעלמותם של שלושת תלמידי הישיבה מכפר עציון אמש, בעת שתפסו טרמפים בדרך לביתם, עוררו במהלך היממה האחרונה ביקורת חריפה בצה"ל על התנהלות המתנחלים בדרכים. גורמים צבאיים טוענים כי למרות המאמץ הרב שמושקע כדי להילחם בתופעה, תחנות ההסעה ברחבי יהודה ושומרון מלאות בצעירים וצעירות.

בחודש אוגוסט האחרון אף הפיק צה"ל סרטון הסברה בנושא בשיתוף עם המועצות ברחבי יהודה ושומרון שממחיש את הסכנה הגדולה של הנסיעה בטרמפים בשטחי הגדה המערבית. "חרף האזהרות, ושיתוף הפעולה בנושא עם המועצות ביהודה ושומרון, התופעה ממשיכה", אמר גורם צבאי.

חשש לחטיפה בגדה - כותרות אחרונות:
גורם צבאי בכיר: "התקדמות בעניין שלושת הנעדרים"
השלכות החטיפה: סתימת הגולל על חידוש המשא ומתן
פאזל מרסיסי מודיעין: כך פועל שב"כ לאתר את הנערים

הטרמפיאדה בגוש עציון שבה המתינו הצעירים שנעדרים. עומר מירון
הטרמפיאדה שבה עמדו ככל הנראה שלושת הנעדרים, אתמול/עומר מירון

לדברי גורם נוסף, "כל מה שלא עשינו, שום דבר לא עוזר, והטרמפיאדות ברחבי יהודה ושומרון מלאים בבחורים. נשלחו מכתבים, התקיימו שיחות אך שום דבר לא עזר והתנהלות המתיישבים בנושא מופקרת". אותו גורם הוסיף כי "כוחות הביטחון פרושים בכבישי הגדה, אך הסיכון מוחשי וחייבים להימנע מלקיחת סיכונים מיותרים".

בתוך כך, נמשך היום המאמץ הביטחוני באזור חברון לאיתור הנערים, אשר קיים חשש שנחטפו. בין היתר, תוגברו הכוחות בלוחמי יחידות העילית של צה"ל, וחיילי חטיבות הצנחנים, נח"ל וכפיר. הבוקר פתח צה"ל בגל מעצרים ביהודה ושומרון ופשט על מקומות שונים באזור חברון, כך לפי מקורות פלסטיניים. לפי הדיווחים, בעיר עצמה עצרו כוחות צה"ל כמה אסירים משוחררים ופעילים מארגון חמאס, ובין העצורים שתי נשים בהיריון. גורם ביטחוני התייחס לפעילות הצבא ושירותי הביטחון, וטען כי חלה התקדמות בעניין הנעדרים. עם זאת, הוא ציין כי לא בטוח שהנערים עודם בחיים. לדבריו, לא נראה שזה יסתיים בשעות הקרובות, אלא מדובר בעניין של ימים.

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully