וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבחירות במצרים: סיסי מקווה לניצחון מהיר ובטוח

הגנרל עבד אל-פתאח א-סיסי צפוי להתמנות לנשיא החדש, אך הוא חושש מאחוז הצבעה נמוך: המצרים אדישים, המחאה עזה ואלימה, וגדול הפוסקים הסונים קרא להימנע מהצבעה: "זה חטא"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אזרחי מצרים מצביעים היום בבחירות לנשיאות. ההצבעה נפתחה הבוקר (שני) ותימשך עד מחר, ומתנהלת תחת אבטחה כבדה של 200 אלף חיילים ושוטרים, מחשש לפיגועים של ארגוני ג'יהאד קיצוני ולהתפרעויות של תומכי "האחים המוסלמים".

כמעט שנה אחרי שהדיח את הנשיא מוחמד מורסי, מפקד הצבא לשעבר, פילדמרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, צפוי לזכות ברוב המוחלט של הקולות ולהתמנות לנשיא החדש. סיסי בא הבוקר להצביע בקלפי בקהיר, ואמר בסיור קצר במקום כי "אזרחי מצרים ירשמו פרק חדש בהיסטוריה".

במהלך מערכת הבחירות הקצרה, נמנע סיסי, בן 59, מהופעות פומביות מחשש להתנקשויות, והכנסים שקיימו תומכיו התקיימו ללא נוכחותו. הבוקר דווח על פיצוץ מחוץ לאחת הקלפיות בקהיר, אך משרד הפנים טען כי מדובר בקול נפץ שנשמע באזור בשל תאונת דרכים.

סיסי בדרך לנשיאות - כותרת אחרונות
כך נלחם הגנרל על לבם של האזרחים // פרשנות
"שרדתי ניסיונות התנקשות, אינני מפחד": סיסי נחשף
סיסי: כיבדנו את הסכם השלום עם ישראל, וכך נעשה

שלטים של עבד אל-פתאח א-סיסי ברחבי קהיר לקראת הבחירות לנשיאות מצרים – מאי 2014. רויטרס
כרזת בחירות של סיסי שהושחתה בקהיר, אתמול/רויטרס

המתמודד היחיד מול סיסי הוא חמדין סבאחי, איש המחנה הנאצריסטי, שצפוי לזכות לכל היותר ב-5% תמיכה. הוא הגיע למקום השלישי בבחירות לנשיאות ב-2012, וקורא להילחם בשחיתות ולקדם את זכויות האזרח.

תוצאות הבחירות יתפרסמו רק ב-5 ביוני. מאות אלפי אזרחי מצרים המתגוררים מחוץ למדינה כבר הצביעו בקונסוליות ובשגרירויות, ודווח כי מעל 90% נתנו את קולם לסיסי.

כיוון שניצחונו של סיסי מובטח, נותר רק לגלות מה יהיה שיעור ההצבעה, שכן תנועת "האחים המוסלמים" מחרימה את הבחירות ורבים מאזרחי המדינה חשים אדישות למערכת הבחירות, שכן זו הפעם ה-11 שהם נקראים לקלפיות ב-4 השנים האחרונות כדי להצביע לפרלמנט, במשאל עם או בבחירות לנשיאות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חמדין סבאחי, מועמד המחנה הנאצריסטי לנשיאות מצרים, מצביע בקלפי – קהיר, 26 במאי 2014. רויטרס
איש המחנה הנאצריסטי, חמדין סבאחי, הבוקר בקלפי בקהיר/רויטרס

ואולם, ברחבי קהיר הושחתו בימים האחרונים כרזות בחירות של סיסי ונצבעו אדום, כסימן לדם המפגינים שנהרגו בהפגנות נגד סיסי. סקר של מכון המחקר האמריקני PEW מגלה כי דעת הקהל במצרים נותרה שסועה ורק 54% מהמצרים רואים את סיסי באור חיובי, לעומת 45% שרואים אותו באור שלילי.

אם לא די בכך, בכיר פוסקי האיסלאם הסוני, השייח' יוסוף קרדאווי, קרא אתמול להחרים את הבחירות, משום שסיסי "כופר באלוהים". קרדאווי קרא אתמול לתושבי מצרים "להישאר בבתים בכל הערים, המחוזות והכפרים ולא להשתתף בחטא הגדול של ההצבעה".

המטיף המצרי, שיש לו קשרים חזקים ל"אחים המוסלמים", נוהג לבקר בחריפות את סיסי בשנה האחרונה, ובפרט עושה זאת ברשת אל-ג'זירה, שהואשמה על ידי קהיר בתמיכה בטרור, ועיתונאים שלה עומדים למשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully