וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרקע לפיצוץ שהרג חמישה בני אדם בעכו - פלילי

קובי מנדל

19.2.2014 / 17:34

חוקרי ימ"ר חוף מעריכים בוודאות קרובה שפיצוץ בלון הגז שהוביל לקריסת בניין המגורים בעיר נגרם מחומר דליק. הסיבה: סכסוך על אנטות סלולריות. 2 מהחשודים עדיין מאושפזים

צילום: ערן גילווארג, אדריאן הרבשטיין, עריכה: יותם בן-דוד, טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(צפו: הלוויית ההרוגים מקריסת הבניין בעכו, שני)

מתחזק החשד כי הרקע לפיצוץ בלון הגז וקריסת בניין המגורים שאירעה בעקבותיו בעכו, הוא פלילי – כך נמסר הערב (רביעי) ממשטרת מחוז חוף. חוקרי ימ"ר חוף, שגבו עדויות רבות ואספו ראיות מהזירה, מעריכים בוודאות שהרקע לפיצוץ הוא המחלוקת על הצבת האנטנות הסלולריות על גג הבניין.

קריסת הבניין בעכו - כותרות נוספות:
"יהודים וערבים התאחדו": הרוגי הפיצוץ בעכו הובאו למנוחות
איבדה את הוריה: ”הילדה שאלה איפה אבא ואמא”
"יער אנטנות": ההרוגים בעכו - קרבנות מאבק סביבתי?

מהחקירה עולה שהפיצוץ אירע לאחר שאלמונים גרמו לדליפת גז מהבלון וקרבו אליו חומר דליק שגרם לתבערה והוביל לפיצוץ. עד כה, נחקרו עשרות בני אדם אך טרם נעצרו חשודים. החוקרים חושדים ששניים מפצועי הפיצוץ, שעדיין מאושפזים בבית החולים לגליל מערבי בנהריה במצב קשה ובינוני, מעורבים באירוע שכן הם נפגעו כשהיו במקום למרות שאינם גרים בבניין. בשל מצבם לא ניתן לחקור אותם עדיין.

קריסת בניין בעכו בעקבות פיצוץ, פברואר 2014. ערן גילווארג
הבניין שקרס/ערן גילווארג

בניין המגורים בעיר העתיקה בעכו קרס בלילה שבין ראשון לשני לאחר שבאזור נשמע פיצוץ עז. מההתמוטטות נהרגו חמישה בני אדם, בהם ראיק סרחאן (55) ורעייתו נג'אח (51) ובנם בן ה-8, נאסר א-דין. בתם הנוספת של בני הזוג, אמנה בת ה-10, נפצעה באורח קל. שני ההרוגים הנוספים באירוע הם בני הזוג מוחמד (43) וחנאן (38) באדר. בסך הכול נפצעו בתקרית 12 בני אדם.

החשד שמקורו של הפיצוץ הוא אירוע פלילי עלה בעקבות טענותיהם של שכנים על סכסוך בין דיירי הבניין בנוגע לאנטנות הסלולריות. אמנם במשטרת המחוזות חוף והצפון אומרים שתופעת ההתנכלות למתקנים מעין אלו פחתה בשנים האחרונות לכדי מקרים בודדים בשנה, אולם האפשרות שהצתת המתקן הסלולרי גרמה לאסון מעוררת מחדש את שאלת הצבת האנטנות בלב שכונות מגורים.

אמנה סרחאן, הילדה ששרדה בפיצוץ בעכו, פברואר 2014. אתר בוקרא, ספק 500
אמנה סרחאן, ששרדה את הפיצוץ ואיבדה את שני הוריה ואחיה/ספק 500, אתר בוקרא

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע לזירת האירוע בבוקר שאחרי העריך כי החקירה תימשך כמה ימים. "הגעתי לפה קודם כל כדי להיות עם תושבי עכו ועם בני המקום ולהשתתף בצערם", אמר אז. "אנחנו עדיין לא יודעים בדיוק מה הנסיבות שהובילו לפיצוץ. נבחנים כמה כיווני חקירה. האחד מתייחס לשמועות לגבי אפשרות שהייתה חבלה מכוונת באנטנות הסלולריות שעל גג המבנה. הדבר השני זה פיצוץ של בלוני גז ונבחנת אפילו אפשרות של התמוטטות כתוצאה ממזג האוויר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully