וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאז אוקטובר: 6 מכוניות התפוצצו בשכונות מגורים

9.2.2014 / 0:16

פיצוץ הרכב שהוביל למותו של גבר המוכר למשטרה בתל אביב הוא רק האחרון בשורה של סגירת חשבונות בעולם התחתון. "היה די צפוי שהשקט יופר"

צילום: קובי אליהו, עריכה: טל רזניק

החיסול שהחריד את שכונת כפר שלם בתל אביב אמש (שבת) מצטרף לשורה של חיסולים וניסיונות חיסול שפוקדים את ישראל בתקופה האחרונה. "היה שקט בתקופה האחרונה, וזה היה די צפוי שהוא יופר", אמר גורם המעורה בפרשות האחרונות. עד לשבוע האחרון, קיוו במשטרה כי גלי החיסולים וניסיונות החיסול שפקדו את ישראל חלפו.

אחד הגלים הללו החל בחודש אוקטובר האחרון. ג'קי בניטה ואבי ביטון, שני האנשים הנאמנים לעבריין שלום דומרני, היו היעד לפיצוץ בכלי הרכב ברחוב הציונות באשקלון. כתוצאה מן הפיצוץ, נהרג בניטה במקום. ביטון נפצע קשה מאוד וכתוצאה מן הפיצוץ, איבד את רגליו.

עוד על ארגוני הפשיעה:
עם שובו של אברג'יל: יחסי הכוחות בעולם התחתון
ירקות, סמים ודמי חסות: סיר הבשר של ארגוני הפשע
מטען התפוצץ בדרום: יריב של דומרני ניצל מחיסול

פיצוץ בכלי רכב בתל אביב, פברואר 2014. דרור עינב
"זה היה צפוי שהשקט יופר". זירת הפיצוץ בתל אביב, אמש/דרור עינב

כשבוע וחצי לאחר מכן, היה זה תורו של דרור דמארי. האירוע התרחש במוצאי שבת, בעת שנסע ברחוב אורט באשקלון. כלי רכבו התפוצץ וגם דמארי נפצע באורח קשה מאוד בפיצוץ. במשטרה חושדים כי בשני אירועים אלו אנשי דומרני נפגעו בשל מאבק כוחות חדש שמתרחש באזור הדרום - בין דומרני וחברו הטוב לשעבר העבריין בני שלמה. שלמה עצמו ניצל פעמיים מניסיונות חיסול בשנה האחרונה. הראשון היה בקיץ בעת שנסע מביתו במושב חלץ לעבר צומת גבעתי, שם נפתחה אש לכיוון כלי רכבו. בפעם השנייה, רק לפני כמה ימים, אלמונים הצמידו מטען רב עוצמה בסמוך לכניסה למושב, והפעילו אותו בעת שנסע עם רכבו. בשני המקרים, ניצל שלמה במזל.

כמה ימים לאחר הפיצוץ באשקלון, ארגוני הפשיעה הכו ברשויות המדינה במקום הכואב ביותר. ב-8 בנובמבר הרעיד פיצוץ עז את רחוב דפנה בתל אביב. המסר היה ברור: ניסיון הפחדה של פרקליט שכלי רכבו נהרס כליל. הפרקליט עצמו לא שהה באותה העת סמוך למקום ולא נפגע. האצבעות כוונו למנגנון אחד: ארגונו האימתני של העבריין עמיר מולנר.

האירוע המשמעותי האחרון לפני הגל הנוכחי היה ניסיון חיסול ברחובות ב-23 בדצמבר, בעת שאב ובנו, בני 21 ו-48 המוכרים למשטרה, נסעו יחד בכלי רכב שהתפוצץ. המשטרה עצרה מעט אחר כך חשודים המשוייכים לארגון של יצחק אברג'יל והחשד הוא כי מדובר בסכסוך פנימי בתוך רחובות על רקע מאבקי שליטה בעיר עם כנופייה מקומית.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ג'קי בניטה שנהרג ואבי ביטון שנפצע קשה בפיצוץ באשלון, עם דרור דמארי שנפגע כשבוע לאחר מכן/מערכת וואלה, צילום מסך

אחרי הפוגה, גל החיסולים חזר. ב-1 בפברואר נרצח העבריין יוסי בוחבוט. על אף שלא מדובר בסכסוכים על רקע מאבקי שליטה בעולם הפשע, בוחבוט היה מוכר היטב לבלשי ימ"ר לכיש ואף לאנשי יחידה להב 433. לפי המידע המודיעיני, היה בוחבוט אחד החיילים של הארגון של חגי זגורי ולעיתים אף שיתף פעולה עם אנשי דומרני. בוחבוט נרצח בפתח ביתו בעת שיצא מביתו אמו, זאת על פי החשד, לאחר שהחל במערכת יחסים רומנטית עם חברתו לשעבר של איש ארגון פשיעה מהצפון.

הפיצוץ שהרעיד את רחוב המגינים בפתח תקווה באמצע הלילה לפני חמישה ימים היה האחרון בשרשרת האירועים. העבריינים שחר שמור ואורי אטוואר מצאו את מותם, זאת לאחר שלפי החשד, מטען רב עוצמה שהובילו ברכב, התפוצץ עקב "תאונת עבודה". צו איסור פרסום הוטל על הפרשה הנוכחית, אולם המשטרה עצרה מספר חשודים במעורבות במקרה. אחד מהם, לפי הערכות, הוא היעד שאותו לא הספיקו שמור ואטוואר לאתר.

שני הרוגים בפיצוץ מכונית בפתח תקווה. 3 בפברואר 2014. דרור עינב
ככל הנראה הפיצוץ אירע כתוצאה מ"תאונת עבודה". זירת האירוע בפתח תקווה/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully