וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרובת האחים שהורעלו: "מדברים, אבל עדיין חלשים"

2.2.2014 / 11:26

יצחק ומיכאל גרוס, שנפגעו קשות משאיפת חומר הדברה בביתם בירושלים, ממשיכים בהתאוששותם ומתקשרים עם סביבתם. עם זאת, מספרת דודתם: "הם מבוהלים, חלושים ומיוסרים"

צילום: עומר מירון, דוד קורן, טל אנגלנדר; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יצחק ומיכאל גרוס, האחים בני החמש ושבע שהורעלו מחומר הדברה בדירתם בירושלים לפני כשבוע וחצי ונפגעו קשות, עדיין מתאוששים בבית החולים שניידר בפתח תקווה. דודתם של הילדים, נאוה, סיפרה הבוקר (ראשון) כי הם שוכבים זה לצד זה. "הם מתאוששים כל אחד בקצב שלו, לאט לאט", סיפרה הדודה, "הם מתקשרים, אבל הם מאוד חלשים".

לדברי נאוה, האחים עדיין לא מסוגלים לנהל שיחות של ממש. "אחד בקושי שומעים את הקול שלו. השני הקטן יותר, שומעים את הקול שלו אבל, הם שניהם מבוהלים, חלושים ומיוסרים, ולא מרבים בדיבור". היא סיפרה כי הם זוכרים את האירועים עד שאיבדו את הכרתם. "הם יודעים שהם הקיאו ושהם פונו לבית החולים, ואחר כך רק שהם התעוררו בבית החולים".

עוד על ההרעלה בירושלים:
אבי הילדים שהורעלו: "מרגש לראות שהלב חזר לפעום"
אסון ההרעלה בירושלים: המדביר שוחרר למעצר בית
אחרי הלוויית הבנות, ביקרו את הבנים: "לא שואלים למה"

שמעון ומיכל גרוס הוריהם של הילדים ששוכבים בשניידר וסובלים מהרעלה. ינואר 2014. טל אנגלנדר
הורי האחים, שמאון ומיכל גרוס/טל אנגלנדר

בנוגע למצבם של האחים, אמרה הדודה כי המשפחה מרוצה מקצב ההתקדמות. "צריך לראות שכל המערכות בגוף עובדות, עוד יש עבודה", היא ציינה. "אני מקווה בעזרת השם שייצאו בריאים בגופם ובנפשם. אני מקווה שהם יחזרו לשגרה, שהם יתמודדו עם זה בקלות".

לטענת הדודה, האחים לא שאלו על אחיותיהם, אביגיל ויעל, שמתו כתוצאה משאיפת חומר ההדברה. "הם לא שאלו איפה הן ומה איתן", הסבירה נאוה. "עושה רושם שהילד הגדול יודע משהו, אבל אני לא יודעת מה בדיוק, ולא אומר לו עד שאיש מקצוע יעשה זאת. זה לטעמי השלב הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אביגיל ויעל גרוס. באדיבות המשפחה
אביגיל/באדיבות המשפחה

שני האחים למשפחת גרוס אושפזו לפני שבוע וחצי, שעות ספורות לאחר שאחיותיהם מתו מחשיפה לחומר ההדברה שרוסס בדירת המשפחה. הם פונו לבית החולים שערי צדק בבירה ומשם הועברו לקבלת טיפול במרכז הרפואי שניידר לילדים, שם הם חוברו למכשירי "אקמו" לסיוע בתפקוד הלב והריאות.

בשבוע שעבר שבו השניים להכרה. "שני הילדים ערים ומתקשרים אתנו", אמר מנהל היחידה לטיפול נמרץ חזה ולב במרכז הרפואי, ד"ר עובדי דגן, ביום חמישי. "מצבם ממשיך להשתפר, ושניהם יצאו מסכנת חיים. בשלב זה אפשר להיות רגועים, הילדים מתקדמים יפה מאוד". ד"ר שירה בירק, מנהלת מכון לב, הוסיפה כי שני הילדים אף "ביקשו ממתקים וצעצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully