וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אף שהוכרה כחולת נפש - נשלחה לכלא על השתמטות

7.1.2014 / 8:07

על אף שבצה"ל התחייבו לא לעצור עריקים שסובלים מבעיות נפשיות ובלבד שיסדירו ענייניהם, נעצרה בת 24 שעות ספורות לאחר שנקבע לה פרופיל 21. "אירוע חמור ביותר", טוען סנגורה

אילוסטרציה - חיילת בכלא צבאי. אילוסטרציה, ספק 500
על אף הבטחת הצבא, מורן נעצרה/ספק 500, אילוסטרציה

מורן (שם בדוי), בת 24, סובלת מהפרעת אישיות ומחרדות קשות ומטופלת על ידי פסיכיאטר. כתוצאה מבעיותיה הנפשיות היא מסתגרת בבית הוריה. זה שש שנים שמורן מוגדרת על ידי צה"ל כעריקה. לאחר התייעצות עם גורמים בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל, נאמר לה כי אם תקבל פטור משירות צבאי בשל מחלת הנפש היא לא תיעצר.

עוד בוואלה! חדשות:
"קור מסכן חיים" בארה"ב: "כוויות קור דרך הבגדים"
מחאת מבקשי המקלט ליומה השלישי: מכוונים לממשלה
מתלוננת סימסה שנהנתה - החשוד באונס שוחרר

לפני כשבועיים החליטה מורן לפנות למדור אבחון והערכה בתל השומר במטרה לקבוע פרופיל מתאים לאחר בדיקה פסיכיאטרית ולשם כך הגיעה עם מסמכים רפואיים וצירפה חוות דעת מהפסיכיאטר שמטפל בה. שלשום (ראשון) היא הגיעה שוב למדור אבחון והערכה בתל השומר. פסיכיאטר אבחן אותה וקבע לה פרופיל נפשי 21 על סמך מחלת נפש והפרעת אישיות. לאחר מכן היא פגשה וועדה רפואית שאישרה את הפרופיל.

עורך הדין שי רודה בהארכת מעצר ללוחמים החשודים בהתעללות ביחידת כפיר, יולי 2012. דרור עינב
"יש כאן פגיעה חמורה ומהותית של צה"ל באמון של משתמטים ועריקים שסובלים מבעיות נפשיות". עו"ד רודה/דרור עינב

על אף האמור לעיל, בתום ההליך נשלחה מורן לתא חריגים בבסיס הקליטה והמיון וקצינה בדרגת סרן החליטה להזעיק למקום שוטרי משטרה צבאית ולהורות על מעצרה, זאת בניגוד להבטחה שניתנה לה שלא תיעצר. מחר תובא מורן לדיון בהארכת מעצרה בבית הדין הצבאי ביפו.

סנגורה, עו"ד צבאי שי רודה, טען אתמול כי הקצינה חרגה מסמכותה וכי בכוונתו לבקש את שחרורה. "זה אירוע חמור ביותר", אמר רודה, "יש כאן פגיעה חמורה ומהותית של צה"ל באמון של משתמטים ועריקים שסובלים מבעיות נפשיות. נאמר לי באופן מפורש שלא יעצרו אותה. זה נוהל מקובל וידוע כדי שעריקים שלא מסוגלים להתגייס יוכלו להסדיר את ענייניהם מבלי שיחששו ממעצר".

"כיצד יוכלו עריקים לסמוך על הבטחת גורמי בריאות הנפש בצה"ל?", שאל רודה, "מדובר במחדל חמור ואין לעבור על כך לסדר היום. באופן עובדתי היא שוחררה בפרופיל 21, אז למה לעצור אותה?". רודה הוסיף כי מורן מטופלת באמצעות תרופות וכעת במעצר נמנע ממנה לקבל טיפול תרופתי וטיפול פסיכיאטרי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "המועמדת לשירות ביטחון התייצבה בשלכת הגיוס ולאחר שנבדקה על ידי גורמי רפואה, נקבע כי איננה כשירה לשירות סדיר. לאחר שיתקבל חומר החקירה בעניינה בפרקליטות הצבאית, יבחן ההליך המשפטי שיינקט ביחס אליה. כל טענות הכתב, לרבות לגבי מעצרה, ידונו במידת הצורך במסגרת ההליך".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully