וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבח בקונטיקט: גופות ילדים נמצאו "כמו סרדינים"

28.12.2013 / 14:00

הדוח המסכם של האירוע הטרגי בו נרצחו 26 בני אדם משרטט את דמותו של אדם לנזה כצעיר שעסק באובססיביות "במחשבות על הרס". בנוסף, מתוארים ממדי הזוועה הגדולים בשטח בית הספר

ניוטאון, קונטיקט. דצמבר 2012. רויטרס
יום הטבח בוקנטיקט, דצמבר שנה שעברה/רויטרס

כשנה לאחר הטבח בבית הספר היסודי "סנדי קוק" בניוטאון, במהלכו נרצחו 26 בני אדם, פרסמה אתמול (שישי) המשטרה בקונטיקט אלפי מסמכים מתוך הדוח המסכם של האירוע הקשה. הפרטים שנחשפים במסמכים מדגישים באופן ברור עד כמה מצבו הנפשי של הרוצח אדם לנזה היה רעוע בעת ביצוע המעשה.

לנזה בן ה-20, שהיה חמוש בשני אקדחים ורובה, רצח תחילה את אמו בביתה ולאחר מכן 20 ילדים בגילאי חמש עד עשר ושישה מבוגרים, זאת בטרם התאבד בירייה.

על פי הכתוב בדוח, אמו של לנזה, ננסי, סיפרה בשיחה עם חבר שבועיים לפני הרצח, כי בנה נהיה יותר ויותר מדוכדך ונמצא "על הקצה" מבחינה נפשית. זאת, לטענתה, בן השאר בשל השפעותיה של סופת ההוריקן "סנדי". חבר נוסף של המשפחה אף סיפר לחוקרים כי ננסי לנזה שלחה לו הודעת טקסט כמה שבועות לפני הירי בבית הספר, בו חשפה בפניו כי "מרוב דיכאון בנה דפק את הראש בקיר עד זוב דם".

הטבח בקונטיקט - כותרות אחרונות:
האזינו להקלטות מהטבח בקונטיקט: "הם עדיין יורים!"
הרוצח מקונטיקט ירה ב-26 בני אדם תוך חמש דקות
האם הרוצח מקונטיקט חיקה סצינה ממשחק מחשב?

אדם לנזה, החשוד בטבח בבית הספר סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט. רויטרס
דפק את הראש בקיר עד זוב דם. לנזה/רויטרס

עדות נוספת למצבו הנפשי הקשה של לנזה הגיעה מכיוונה של אחות שהעניקה לו טיפול רפואי כמה שנים לפני הרצח. לדבריה של האחות, שנפגשה עמו ארבע פעמים בין השנים 2006 ו-2007, לנזה סבל מהפרעה אובססיבית כפייתית והיה משותק מבחינה רגשית. לטענתה, אחד מדפוסי הנתהגות הבעייתיים שלו באותה תקופה היו העובדה כי הוא היה מחליף גרביים כ-20 פעמים ביום.
מורה שלימדה את לנזה בבית הספר, חיזקה גם היא את אפיונו של לנזה כסובל מהפרעה נפשית חמורה. היא סיפרה לחוקרים כי היא זוכרת שהוא היה מגיב למטלות כתיבה יצירתיות "במחשבות אובססיביות על קרבות, הרס ומלחמה". היא אף כינתה את עיסוקו באלימות "מטריד".

כמו כן, הוזכרו בכמה חלקים מן הדוח פרטים אודות האופן בו נמצאו גופות הילדים בבית הספר. על פי הדוח, ממדי הזוועה בתוך בית הספר היו עד כדי כך גדולים עד כי כאשר המשטרה אפשרה לפרמדיקים להיכנס פנימה להעניק טיפול לנפגעים הם ניסו לבחור כאלה שנראו מסוגלים להתמודד עם מה שהם עומדים לראות בעיניהם. "זה הולך להיות היום הנורא בחייך", הזהיר אחד הקצינים פרמדיק שעמד להיכנס פנימה. באחד המקרים, כך טענו השוטרים, נמצאו תריסר גופות של ילדים, זרוקים במקום "כמו סרדינים".

בתחילת החודש פורסמו הקלטות השיחות של אנשי צוות בית הספר "סנדי הוק" עם מוקד החירום במהלך הטבח. בהקלטות המצמררות נשמעו אנשי סגל בבית הספר מתחננים לעזרה, ומתקשים לדבר. אנשי מוקד החירום הורו להם לתפוס מחסה, ביקשו מהם לפרט את מה שהם רואים וניסו להרגיע אותם. "מישהו יורה כאן, הם עדיין כאן, עדיין יורים", דיווחה עדת ראייה לנציג המוקד. "הירי נמשך!" הזהיר שוב ושוב מתקשר אחר. "אני שומע ירי כל הזמן". באחת השיחות התבקש המתקשר לנתק את הטלפון על מנת לשמור על ביטחונו.

בהקלטות שנחשפו ניתן לשמוע את נציגי מוקד החירום של העיירה מתקשרים למשטרה המחוזית ושיחתם אינה נענית במשך זמן רב. על פי דוח החקירה, השוטרים הגיעו לשטח בית הספר ארבע דקות לאחר הדיווח הראשוני, אולם הגיעו לבניין עצמו לאחר שש דקות משום ששללו חשש מיורה נוסף.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הלווייתו של ג'ק פינטו בן ה-6 שנרצח בטבח בקונטיקט, 17 בדצמבר 2012. רויטרס
"מישהו יורה כאן". הלוייתו של אחד הילדים שנרצחו בטבח/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully