וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרוזים בארץ למען אחיהם שאולצו להתאסלם בסוריה

27.12.2013 / 0:07

היום אחר הצהריים יתקיים בגליל מפגן תמיכה בדרוזים שארגון אל-קאעדה איים להרוג בסוריה. "אסור לנו לעמוד בחיבוק ידיים נוכח הפעולות הנפשעות נגד העדה בסוריה", כתבו פעילים

לוחמי ארגון ג'בהת אל-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, במתרס בעיר אידליב, סוריה, במסגרת הלחימה נגד כוחות אסד, ינואר 2013. AP
דרשו מהדרוזים להפוך את בתי התפילה למסגדים. אנשי אל-קאעדה בסוריה/AP

דרוזים בישראל למען אחיהם הדרוזים בסוריה: אחרי פרסום הידיעה בוואלה! חדשות לפיה ארגון אל-קאעדה בסוריה איים להרוג את בני העדה שלא יתאסלמו - אמש (חמישי) החל להתגבש מפגן תמיכה מקומי בדרוזים שמעבר לגבול.

בעמודי פייסבוק שונים יצאה קריאה לדרוזים בישראל להתייצב היום בשעה 17:00 בקבר נבי יתרו, אחד האתרים הקדושים לעדה בארץ. במקום יתקיים אירוע שמטרתו הזדהות וגיוס עזרה לדרוזים של צפון סוריה, זאת אחרי שארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (דאע"ש) הודיע לאחרונה לתושבי 14 כפרים דרוזים כי הם יוצאו להורג וכי בתיהם ייהרסו - אם לא יודיעו בפומבי כי הם מקבלים את דת מוחמד. כמו כן נדרשו התושבים להפוך את בתי התפילה שבכפרים למסגדים. נציגי הכפרים הסכימו בלית ברירה והודיעו כי הם מתאסלמים.

עוד בוואלה! חדשות:
ההסלמה בדרום נמשכת: רקטה התפוצצה בחוף אשקלון
המועמד החילוני בבית שמש: "לא תהיה פה מלחמת דת"
העימות מעבר לפינה: בנט מקדם מחדש את דוח אדמונד לוי

בעמוד הפייסבוק של תנועת "פרשי הצדק" המזוהה עם העדה הדרוזית פורסמה הקריאה בשם צעירי בני מערוף (אחד מכינויי הדרוזים) להתייצב מחר למפגש הגיוס. בקריאה הזהירה התנועה כי אסור "לעמוד בחיבוק ידיים נוכח הפעולות הנפשעות נגד הדרוזים בסוריה". עוד נאמר שם שקבוצות טרור "כופרות" פוגעות בעדה הדרוזית ושיש צורך לפעול נגדן.

כבר עם הפרסום בוואלה! אמרו בכירים בעדה הדרוזית בישראל שהם מודעים למצבם של תושבי הכפרים בסוריה, ושהם בוחנים את המשך צעדיהם. אולם נראה כי היוזמה לקיים מפגן תמיכה אינה קשורה להנהגת העדה הפעם.

(עדכון ראשון: 22:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully