וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הציתותים מצד ארה"ב: "יש דברים שלא עושים"

23.12.2013 / 15:25

ראש הממשלה התייחס לדיווחים שלפיהם האמריקנים עקבו אחר ההנהגה בישראל וטען כי הדבר "אינו מקובל". לדבריו, הוא יערוך בירור בפרשה. על פולארד: "מאמצים בלתי פוסקים לשחררו"

באדיבות ערוץ הכנסת

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (שני) על הפרסומים שלפיהם הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב (NSA) עקבה אחר בכירי ההנהגה הישראלית, ואמר כי ביקש לערוך בירור בנידון. "ביחסים הקרובים בין ישראל לארה"ב יש דברים שאסור לעשותם, ושאינם מקובלים עלינו", טען נתניהו בפתח ישיבת סיעת הליכוד במשכן הכנסת.

ביום שישי פורסמו בכלי תקשורת זרים מסמכים סודיים שהדליף אדוארד סנודן, ואשר כללו רשימה ארוכה של יעדים למעקבים של הסוכנות בעולם, בהם גם יעדים בהנהגה בישראל. על פי מסמך מ-2009, יורטו התכתבויות בכתובות דואר אלקטרוני שהשתייכו לראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט, ולשר הביטחון שלו, אהוד ברק, כמו גם כתובות של שתי שגרירויות ישראליות.

עוד מחדשות היום:
השר סער לוואלה!: המתקן למסתננים איננו כלא
תחפושות, קוד שתיקה וניצול: כך זויפו הבחירות בבית שמש
תיעוד: מטוס "ג'מבו" עמד להמריא - והתנגש בבניין

רבים הופתעו לשמוע את הפרסומים האחרונים על כך שהאמריקנים מאזינים גם למנהיגים בישראל. עם זאת, נראה שאת המנהיגים עצמם זה לא הפתיע, ואף מתברר שכל ראשי הממשלה בעשרות השנים האחרונות מתנהלים מתוך הבנה שארצות הברית רואה ושומעת הכול. מעדות של איש ציבור שהגיעה לידי וואלה! חדשות עולה כי גם ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו ידע על כך.

עצרת תמיכה בשחרורו של ג'ונתן פולארד, מרץ 2013. טלי מאייר
"מזמן כבר היה צריך לשחרר אותו, הדבר הזה מובן לכולם". הפגנה למען שחרור פולארד, מרץ 2013/טלי מאייר

"הייתי בפגישה אצל ראש הממשלה נתניהו בקדנציה הראשונה שלו בבית ברחוב עזה", סיפר איש הציבור. "תוך כדי הפגישה שנגעה בנושאים רגישים, יצאנו למרפסת הבית. לפתע נתניהו התכופף ואמר לי להתכופף גם. הוא הסתיר את פיו בעיתון. שאלתי אותו מה קרה, והוא אמר לי: 'דבר בלחש. האמריקנים מאזינים'".

ראש הממשלה התייחס גם לניסיונות לשחרר את המרגל היהודי ג'ונתן פולארד הכלוא בארצות הברית זה 28 שנה. מאז פורסם דבר הציתותים האמריקניים גברו הקריאות לדרוש מהממשל בוושינגטון בתוקף את שחרורו. "נפגשתי עכשיו עם אסתר פולארד ועדכנתי אותה במאמצים הבלתי פוסקים שאנו עושים כדי לשחרר את יונתן", אמר נתניהו לחברי סיעתו. "מזמן כבר היה צריך לשחרר אותו. הדבר הזה מובן לכולם כאן ואני מאמין שהוא גם מובן לקהלים הולכים וגדלים בארצות הברית", הוסיף.

עוד התייחס נתניהו לפיצוץ המטען אתמול באוטובוס בבת ים. "בימים האחרונים אנו עדים למגמה הולכת וגדלה של ניסיונות לפיגוע", אמר. לדבריו, "מאז תחילת השנה היו 150 ניסיונות משמעותיים לפיגועים, כלומר אחד כל יומיים. הצלחנו לסכל אותם בזכות המדיניות התקיפה שלנו והפעילות המצוינת של זרועות הביטחון".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully