וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה בודקת: מפקד באסון הכרמל הפקיר סוהריו?

1.12.2013 / 9:58

בגל"צ נחשף כי המשטרה גבתה עדות מהקצין שפיקד על 44 החניכים שנספו בשריפה, עקב תלונות של משפחות שהעלו חשד להפקרה ולאי-דיווח. ככל הנראה, אין ראיות מספיקות להעמידו לדין

שעות בודדות לפני יום השנה השלישי לאסון הכרמל, נודע היום (ראשון) כי המשטרה גבתה עדות ממפקד קורס קציני השב"ס, ש-44 מחניכיו נספו בשריפה בכרמל בדצמבר 2010, בנוגע לתפקודו. עדותו של הקצין לא נגבתה באזהרה. צוות החוקרים בעניין מונה בעקבות תלונות של ארבע משפחות של סוהרים שנספו בשריפה, שמהן עלה חשד להפקרה ולאי-דיווח. ממצאי הבדיקה הועברו לראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה, ניצב מני יצחקי. יחד עם זאת, במשטרה מציינים שבמסגרת הליך הבדיקה לא נמצאה תשתית ראייתית להעמיד את הקצין לדין. חומר החקירה הועבר לבחינת הפרקליטות. הדברים נחשפו הבוקר לראשונה בגלי צה"ל.

עוד על האסון הקשה:
טעות מצערת: הרוג מאסון הכרמל זומן למסור עדות
איך זה קרה, דקה אחר דקה?
מידע לא עבר - והכביש שבער לא נסגר

אסון השריפה בכרמל: כך זה קרה שלב אחרי שלב. שלומי גבאי
אוטובוס הצוערים לאחר שעלה בלהבות, דצמבר 2010/שלומי גבאי

מדוח מבקר המדינה, שהגיש לפני כשנה וחצי מיכה לינדנשטראוס, עלתה תמונת מצב עגומה למדי באשר לדקות שקדמו לאסון הקשה, שבמהלכו נלכד האוטובוס במערבולת האש. הממצאים במסמך התבססו על על הדיווחים ברשתות הקשר ועל הרישומים והעדויות של הגורמים שהשתתפו במשימת החילוץ של אסירי כלא דמון. לפי הדוח, היו כשלים באיסוף מידע, בתיעודו ובהעברתו הלאה באופן יעיל.

מדוח המבקר עלה כי בשעה וחצי שקדמו לאסון דיווחו כבאים ושוטרים על אש בחלקו המערבי של כביש 721, אך המידע לא רוכז ולא הופץ לכל גורמי הביטחון וההצלה והכביש לא נחסם לתנועה באופן מוחלט. כך קרה שאוטובוס צוערי קורס הקצינים של השב"ס המשיך בנסיעה בדרך הקצרה ביותר, בכביש 721 מצומת אורן מזרחה, כדי שהצוערים יגיעו מהר ככל הניתן לבית הסוהר וימלאו את המשימה שאליה נשלחו. בתוך דקות, עשרות אנשי שירות הביטחון, קציני משטרה, כבאים ונער שסייע בידם, נקלעו למלכודת האש הקטלנית שהביאה למותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully