וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה הצרפתית: אסד יגונה ויתפרק מנשק כימי

על פי טיוטה ההצעה, שהודלפה לאחר ביטול ישיבת מועצת הביטחון, אם אסד לא יענה לדרישות יהיו לכך "השלכות חמורות מאוד"- כלומר, שימוש בכוח. קרי ולברוב ידונו על הנושא השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שנודע אמש (שלישי) כי מועצת הביטחון לא תתכנס, חשף ראיין ליזה, כתב הניו יורקר ופרשן ב-CNN, את טיוטת ההצעה הצרפתית שנתמכת על ידי ארה"ב ובריטניה - שהייתה אמורה לעלות היום בישיבת המועצה. על פי הטיוטה, שהודלפה על ידי מקור דיפלומטי, מועצת הביטחון תגנה את הטבח שבוצע על ידי המשטר הסורי בעמו ותדרוש שנשיא סוריה, בשאר אסד, יוותר על כל ארסנל הנשק הכימי שלו ויעבירו לפיקוח בינלאומי.

עוד נכתב בהצעה כי המועצה תעמיד מנגנון בינלאומי לפיקוח על ידי הארגון הבינלאומי לאיסור על נשק כימי ותודיע שיהיו "השלכות חמורות מאוד" אם דרישתה לא תיענה, כלומר - יהיה שימוש בכוח - סעיף שעלול להיתקל בהתנגדות של רוסיה וסין. בסעיף האחרון נקבע כי המתקפה בנשק כימי ב-21 באוגוסט תעלה לבית הדין הפלילי הבינלאומי. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, יגיע ביום חמישי לז'נבה כדי להיפגש עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב - ככל הנראה כדי לדון בסעיפים הבעייתיים בהצעה הצרפתית.

במסיבת עיתונאים שכינס בפריז, הזהיר היום שר החוץ הצרפתי, לורן פביוס, מפני "השלכות חמורות" במקרה שסוריה לא תחשוף את כל המידע על הנשק הכימי שברשותה ותשמידו תחת פיקוח בינלאומי. צרפת היא המדינה היחידה במערב שנותרה בקואליציה שגיבש נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לקראת תקיפה אפשרית בסוריה. ההצעה שצרפת מבקשת להביא למועצת הביטחון היא הצעה נפרדת מהצעת הגישור הרוסית, עליה בירך הנשיא ברק אובמה. בהתייחסו להצעתו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, אמר פביוס כי "מדובר ברעיון שראוי לבחינה קרובה".

לקריאה נוספת:
סוריה: מוכנים לחשוף אתרי הנשק הכימי בפני האו”ם
קרי: אם לא נפעל נגד סוריה, ישראל תהיה בסיכון
סוריה: נמשוך השטיח מתחת לארה”ב ונקבל היוזמה הרוסית

עדכון ראשון: 23:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully