וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: בריטניה - אי קטן שאף אחד לא שם לב אליו

ה-BBC דיווח כי דוברו של פוטין אמר לכתבים רוסים שבריטניה אינה רלוונטית מבחינה דיפלומטית וכי "איש לא שם לב אליה" מלבד האוליגרך שקנה את קבוצת צ'לסי, רומן אברמוביץ'

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

(פתיחת כינוס G-20 בסנט פטרסבורג)

המתיחות בין המעצמות סביב המשבר בסוריה מבעירה את כינוס 20 המדינות המתועשות (G20) בסנט פטרסבורג. רשת BBC דיווחה כי דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול (חמישי) לעיתונאים רוסים כי בריטניה אינה רלוונטית מבחינה דיפלומטית. "בריטניה היא אי קטן, אף אחד לא שם לב אליו", אמר הדובר, דימיטרי פסקוב. הוא אף התלוצץ כי "איש לא שם לב אליה (לבריטניה)", מלבד האוליגרך הרוסי שקנה את קבוצת הכדורגל צ'לסי, רומן אברמוביץ'.

האמירה טרם אומתה, אך כבר העלתה את חמתו של ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, שדחה בכעס את דברי רוסיה: "אני לא מקבל את זה כלל", אמר בראיון ל-BBC, והתעקש כי בריטניה עדיין כוח חשוב בעולם. "בריטניה תהיה אחת המדינות שיובילו תכנית לשלום בסוריה", הוסיף קמרון. "בריטניה תוביל ברחבי העולם את הצורך להמשיך להגיב בחריפות על שימוש בנשק כימי".

דיוויד קמרון וולדימיר פוטין בפתיחת כינוס 20 המדינות המתועשות בסנט פטרסבורג 6 בספטמבר 2013. רויטרס
דחה בכעס את דברי סוריה. קמרון ופוטין, אתמול/רויטרס

בשבוע שעבר החליט הפרלמנט הבריטי ברוב קולות שלא לתקוף בסוריה, אך נראה כי גם לבריטים אין ספקות כי משטר אסד עשה שימוש בנשק כימי נגד עמו. ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמר אמש כי בדיקות מעבדה שנערכו בארצו אישרו כי בתקיפה הכימית שאירעה ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק נעשה שימוש בנוזל סארין, השווה בעוצמתו לגז עצבים ומשמש נשק כימי.

קמרון, שתמך בתקיפה בסוריה, התייחס לדחיית אפשרות זו על ידי הפרלמנט שלו. הוא אמר כי הוא לוקח "אחריות מלאה ואישית על החלטת הפרלמנט, על ההחלטה להחזיק בעמדה חזקה ועקרונית נגד השימוש בגז נגד ילדים בסוריה, ואני לוקח אחריות מלאה על הצעדים שעשיתי כדי להביא עמי הכי הרבה אנשים שאפשר (שיתמכו בתקיפה). כל מי שהצביע צריך לחיות עם הדרך שבה הוא הצביע", סיכם.

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
בריטניה: ראיות חדשות לשימוש בנוזל סארין בסוריה
סין מזהירה: ”תקיפה בסוריה תפגע בכלכלה העולמית”
חיזבאללה על תקיפה אמריקנית בסוריה: ”טרור מתוכנן”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully