וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין מזהירה: "תקיפה בסוריה תפגע בכלכלה העולמית"

5.9.2013 / 11:54

בפתח ועידת ה-G-20 ברוסיה, הדגיש סגן שר האוצר הסיני כי התערבות צבאית תגרום לעליית מחירי הנפט. במקביל, מזכ"ל האו"ם ושליחו לסוריה יפעלו לקדם פסגת שלום כחלופה לתקיפה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

("איראן מקשיבה לשתיקתנו" - צפו בנאומו של שר החוץ קרי)

"תקיפה בסוריה תפגע בכלכלה העולמית ותגרום לזינוק במחירי הנפט", כך הזהיר היום (חמישי) סגן שר האוצר של סין, ז'ו גואנגיאו, בתדרוך עיתונאים במסגרת ועידת ה-G20 ברוסיה. גואנגיאו חזר על עמדת סין, שלפיה המפתח לבלימת הידרדרות הלחימה בסוריה נעוץ בדיפלומטיה, דרך חידוש השיחות עם משטר אסד.

לקראת תקיפה בסוריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ועדת החוץ של הסנאט אישרה תקיפה אמריקנית בסוריה
התקיפה בסוריה: אובמה עבר את המשוכה הראשונה / פרשנות
פוטין שוב מזהיר את המערב: "נשלח S-300 לסוריה"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה מכנס מסיבת עיתונאים ומתייחס לנושא המעקבים. וושינגטון, 9 באוגוסט 2013. רויטרס
סין מגבה את העמדה הרוסית. סיבה לדאגה? אובמה/רויטרס

הדגשת עמדתה של סין מפי גורם רשמי במעצמה, מגיעה ברקע האישור שנתנה ועדת החוץ של הסנאט לתקיפה אמריקנית בסוריה. על פי נוסח ההצעה שאושרה, מסגרת הזמן של התקיפה האמריקנית תוגבל ל-90 ימים והיא שוללת מכל וכל כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה. בשבוע הבא, עם שובם של הסנאטורים מפגרת הקיץ, מליאת הסנאט תצביע על הצעת ההחלטה.

שליח האו"ם לסוריה יפעל לקדם פסגת שלום

במהלך השימוע בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים אמר שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, כי התקיפה המתוכננת לא תהיה "דקירת סיכה", כהגדרתו, וכי היא תביא לפגיעה משמעותית ביכולתו הצבאית של נשיא סוריה, בשאר אסד. "זו לא תהיה דקירת סכין. זו תהיה מתקפה שתפגע באופן משמעותי ביכולותיו", אמר הייגל לחברי הוועדה.

בתוך כך, במסגרת ועידת ה-G20 בסנט פטרסבורג, יגיע היום לרוסיה גם לחדר ברהימי, נציג האו"ם והליגה הערבית לסוריה. ברהימי יפעל לסייע למזכ"ל האו"ם באן קי מון לקדם פסגת שלום בעניין הסורי, כתחליף להתערבות צבאית במדינה. הוועידה הייתה אמורה לעסוק בעיקר בנושאים כלכליים עולמיים, אולם נדמה שאת מרב תשומת הלב יתפוס המשבר בסוריה, שהפך למשבר בין מזרח ומערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully