וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה במצרים: מורסי יעמוד לדין על הסתה להרג מפגינים

2.9.2013 / 0:03

התובע הכללי בקהיר הודיע כי הנשיא שהודח לפני חודשיים ו-14 בכירים בתנועת ה"אחים המוסלמים" יישפטו בגין "ביצוע מעשי אלימות והסתה להרג ולבריונות". מעצרו הוארך כמה פעמים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אחרי חודשיים של מהומות ומאות הרוגים: התובע הכללי במצרים הודיע אמש (ראשון) כי הנשיא המודח מוחמד מורסי יעמוד לדין באשמת הסתה להרג מפגינים. התובע, הישאם ברקאת, החליט כי מורסי ו-14 בכירים בתנועת "האחים המוסלמים" שעמה מזוהה מורסי יועמדו לדין בבית המשפט לעניינים פליליים בקהיר, באשמת של "ביצוע מעשי אלימות והסתה להרג ובריונות". בין ה-14 גם מוחמד אל-בלתאגי, מבכירי "האחים", שבתו נהרגה בחודש שעבר בעימותים האלימים עם כוחות הביטחון.

הנשיא המצרי לשעבר נחקר גם על בריחתו מהכלא במהלך ההפיכה נגד קודמו, חוסני מובארק. יוחסה לו גם קשירת קשר עם ארגון הטרור חמאס במהלך הבריחה מהכלא, אם כי אישום זה לא נכלל רשמית בתיק נגדו.

מורסי הודח מתפקידו ב-3 ביולי, שנה לאחר שהיה לנשיא המצרי הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות. בתום ארבעה ימים של מחאה המונית נגד מורסי ויומיים אחרי שהוצב לו אולטימטום להשגת פתרון למשבר, הודיע שר ההגנה ומפקד הכוחות המזוינים, גנרל עבד אל-פתאח סיסי, כי נשיא בית הדין לחוקה עדלי מנסור ימונה לנשיא זמני עד לקיומן של בחירות. לאחר ההודעה פתחו המונים בכיכר תחריר בקהיר, שהייתה סמל במאבק להפלתו של משטר מובארק, בחגיגות ניצחון. לאחר ההכרזה אמר מורסי בסרטון שפורסם ברשת: "זו הפיכה צבאית".

מפגינים בקהיר מניפים שלטים לתמיכה בנשיא המודח מוחמד מורסי ובגנות "הרוצח" שר ההגנה עבד אל-פתאח א-סיסי. אוגוסט 2013. רויטרס
מפגינים בקהיר בעד הנשיא המודח מורסי ונגד שר ההגנה עבד אל-פתאח סיסי, לפני כחודש בקהיר/רויטרס

מורסי נעצר והוחזק מאז במתחם צבאי שמיקומו הוודאי איננו ברור. מעצרו הוארך כמה פעמים, האחרונה הייתה לפני כשבועיים. ביומון המצרי "אל-ווטן" נכתב כי הוא שוהה בווילה שבה מותקנות מצלמות מעקב, וכי למרות שמותר לו לשוטט במקום בחופשיות, נאסר עליו להשתמש בטלפון. עוד דווח כי הוא נחקר במשך חמש שעות מדי יום. בסוף יולי זכה מורסי לביקור ראשון - של שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיזור מטהר אוויר על גופות הרוגים בקהיר. 15 באוגוסט 2013. רויטרס
גופות של מפגינים שנהרגו נערמות במסגד בקהיר, לפני שבועיים/רויטרס

אשתו של מורסי, נגלא, האשימה את הצבא בחטיפתו וקראה לעיתונות לפרסם מאמרים בדרישה לשחרורו. דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט, אמר בחודש שעבר כי שחרור נשיא מצרים לשעבר מבית הכלא הוא עניין חוקי של המדינה, אך לא כך העמדה בנוגע להחזקתו של הנשיא המודח מורסי. "אנחנו מחכים שהמעצרים ממניעים פוליטיים במצרים יסתיימו, וזה כולל את הנשיא לשעבר מורסי", אמר.

בשבועות האחרונים נהרגו מאות רבות של מצרים, רובם תומכי "האחים המוסלמים" שהפגינו בעד החזרתו לשלטון של מורסי. האלימות הגיעה לשיאה באמצע חודש אוגוסט, אז קיבלו כוחות הביטחון הוראה לנקוט יד קשה יותר נגד המפגינים, ופינו אותם משני מוקדי המחאה המרכזיים בקהיר - מסגד ראבעה אל-עדאוויה וכיכר א-נהאדה.

(עדכון ראשון: 22:30)

הקרב על מצרים - ידיעות נוספות:
חוזרים לרחובות: "יום שישי של שהידים" במצרים
ארדואן: יש הוכחות שישראל יזמה את ההפיכה במצרים
מצרים עצרה את מנהיג האחים המוסלמים מוחמד בדיע

חגיגות בכיכר תחריר לאחר הדחת מוחמד מורסי. AP
חגיגות בכיכר תחריר בקהיר, לאחר ההודעה על הדחת מורסי בראשית יולי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully