וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משנעים משחתות לסוריה: "אובמה יבחן אפשרויות לתקיפה"

על רקע הערכות גורמי מודיעין כי משטר אסד עשה שימוש בנשק כימי, רמז שר ההגנה שארצו פועלת להצבת כוחות ימיים באזור. דיווחים: הרמטכ"ל האמריקני יציג לאובמה מטרות תקיפה

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לקראת הכרעה? יו"ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, צפוי להציג היום (שבת) אפשרויות לתקיפה צבאית בסוריה במהלך פגישה בבית הלבן. כך דיווחו כלי התקשורת בארצות הברית. על פי הדיווחים, בין המטרות האפשריות לתקיפה - בונקרים פיקודיים ומשגרים המשמשים לשיגור נשק כימי.

הלילה רמז שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי ארצו פועלת להצבת כוחות ימיים בציפייה להוראה מצד אובמה על פעולה צבאית בסוריה, בעקבות הדיווחים על שימוש שנעשה לכאורה בנשק כימי במדינה. "למחלקת ההגנה יש אחריות לספק לנשיא אפשרויות לכל תרחיש", אמר הייגל לכתבים במהלך ביקור במלזיה. "זה מצריך הצבה של כוחותינו כדי שיוכלו לבצע את האפשרויות השונות, מתוך מה שהנשיא יבחר".

עוד דווח כי בעקבות ההסלמה במלחמת האזרחים בסוריה, יאריך הצי האמריקני את נוכחותו באזור הים התיכון, על ידי השארת משחתת רביעית שהייתה אמורה לסיים את משימתה באזור. לדברי גורם ביטחוני בארצות הברית, המשחתת אמורה הייתה לשוב לבסיס בווירג'יניה, אולם מפקד הצי שישי של חיל הים האמריקני החליט להשאירה. עוד אמר הגורם כי הצי האמריקני לא קיבל הוראות חדשות להתכונן למבצעים צבאיים בסוריה. לדברי גורם ביטחוני בכיר, גורמים בארצות הברית שוקלים טווח רחב של אפשרויות לפעולה צבאית בסוריה, ובהן תקיפות שייערכו מהים.

הטבח הכימי בסוריה - כותרות אחרונות
הביון האמריקני: הייתה תקיפה כימית בסוריה באישור אסד
אובמה: מוגזם לחשוב שנוכל לפתור את המשבר בסוריה
"כשאתם מביטים בגופות ילדי סוריה - דמיינו את ילדיכם"

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
גורמי מודיעין בארה"ב מעריכים כי המשטר הסורי עשה שימוש בנשק כימי. הרוגי המתקפה שנערכה השבוע ליד דמשק/רויטרס

לדברי גורמים רשמיים, הנשיא ברק אובמה, שעד כה התנגד בעקביות לפעולה צבאית בסוריה, טרם קיבל החלטה בנושא. אתמול דווח כי על פי הערכה ראשונית של סוכנויות המודיעין של ארצות הברית, המשטר הסורי עשה השבוע שימוש בנשק כימי סמוך לבירה דמשק, באישור מדרג גבוה במשטרו של בשאר אסד.

"אם ארצות הברית תחליט לתקוף מדינה אחרת ללא מנדט של האו"ם וללא ראיה חותכת (לשימוש בנשק כימי) שניתן להציג, עולות שאלות בנוגע ליכולתה של הקהילה הבינלאומית לתמוך בצעד כזה", אמר הנשיא האמריקני בראיון לרשת CNN. "האם יש ברשותנו קואליציה שתאפשר מהלך כזה? מדובר בשיקולים שעלינו להביא בחשבון".

שלשום הורה אובמה לקהילת המודיעין האמריקנית לאסוף בדחיפות מידע שיסייע לאמת את הטענות בדבר שימוש בנשק כימי בסוריה, במתקפה שבה לטענת המורדים נהרגו למעלה מ-1,300 בני אדם. בתדרוך לכתבים, הסבירה דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, כי בשלב זה "ארצות הברית אינה יכולה לומר בוודאות שנעשה שימוש בנשק מסוג זה במתקפת הגז לכאורה אתמול לפנות בוקר באזור דמשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully