וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דליפה חדשה בפוקושימה: "קרינה של 5 שנים - בשעה"

למרות תקלות חוזרות מאז האסון במפעל ב-2011, רק כעת מודים שם לראשונה על תקרית דליפת מים רדיואקטיביים. לפחות 300 טונות מים דלפו עד כה וככל הנראה מוסיפים לדלוף

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

מים רדיואקטיביים דלפו ממיכל במפעל הגרעיני בפוקושימה, כך נמסר היום (שלישי) מהנהלת המפעל. חברת החשמל של טוקיו, טפקו, אמרה כי הדליפה של 300 טונות מים רדיואקטיביים התגלתה אתמול.

"מדדנו את הכמות שדלפה מהמיכל, ואנו מאשרים שמדובר בכמות של 300 טונות של מים מזוהמים. אנחנו מאמינים שהמיכל עדיין דולף כרגע", הסביר מסאיוקי אונו, מנהל חברת טפקו. הוא הוסיף כי מדובר בכמות של 100 מיליזיוורט בשעה, המקבילה "לחשיפה המקסימלית של עובדי הכוח במשך חמש שנים", כלומר, מדובר ברמות קרינה חזקות מספיק "כדי להעניק למישהו מנת קרינה של חמש שנים בשעה אחת".

גורמים רשמיים במדינה אמרו כי חומרת הדליפה היא ברמה 1 – הרמה הנמוכה ביותר במדרג האירועים הגרעיניים. זוהי הפעם הראשונה בה יפן הודתה באירוע שכזה מאז רעידת האדמה והצונאמי במרץ 2011, אז נפגע קשות המפעל ומאז דווחו מספר אירועים של דליפות והפסקות חשמל. התקרית הייתה אסון הגרעין החמור ביותר מאז צ'רנוביל. רעידת האדמה בעוצמה של 9 בסולם ריכטר יצרה גל צונאמי אדיר, שפגע במערכת הקירור בכור וגרם לדליפה חמורה ממנו.

במהלך חודש אפריל טענו גורמים בחברת החשמל כי 120 טונות של מים רדיואקטיביים דלפו ממיכלית בכור הגרעיני. חודש קודם לכן אירעה שם הפסקת חשמל חלקית, שהביאה להפסקת זרימת מי הקירור בארבע בריכות מוטות דלק. עם זאת, מהכור נמסר כי הטמפרטורה בבריכות נותרה תקינה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully