וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות ההפיכה, ארה"ב תעביר מטוסי קרב למצרים

ממשל אובמה נמנע מהביטוי "הפיכה צבאית". לפיכך, מקורות בוושינגטון אישרו שאין שינוי בתכנית להעביר את מטוסי ה-F-16 למצרים. התביעה הורתה לעצור את מנהיג האחים המוסלמים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארצות הברית תשלח למצרים מטוסי קרב מדגם F-16, למרות הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי והשתלטות הצבא על מנגנוני השלטון. מקור בפנגטון אמר אמש (רביעי) כי "אין שינוי בתכנית לשלוח את המטוסים לצבא מצרים". מקור צבאי נוסף בוושינגטון אמר כי ארבעה מטוסים אמורים לנחות במדינה כבר בחודש הבא. עוד שמונה מטוסים יגיעו בחודש דצמבר, כדי לתגבר את מאות מטוסי הF-16 שכבר משרתים בצבא המצרי.

עד כה, וושינגטון נמנעה מלהגדיר את האירועים במצרים "הפיכה צבאית". זו הגדרה שתאלץ את ממשל אובמה להפסיק את הסיוע הכספי למצרים, במסגרתו מסופקים לה המטוסים. מתחילת השנה העבירה ארה"ב למצרים 650 מיליון דולרים, ואמורה להעביר סכום דומה עד חודש ספטמבר. לפי ההערכות, הסיוע הכספי של ארה"ב למצרים ב-2012 הוא השני בהיקפו אחרי זה שניתן לישראל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סוס העבודה של הצבא המצרי. מטוס F-16/מערכת וואלה, צילום מסך

דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, אמרה אמש כי אין באפשרותה לאשר את הדיווחים על משלוח מטוסי הקרב. לדבריה, לוושינגטון ולקהיר אין סיבה כרגע להפסיק את הסיוע הכלכלי.

בתוך כך, ערב הסעודית, איחוד האמירויות הערביות וכוויית - העוינות את האחים המוסלמים - הודיעו כי יעניקו לממשלה הזמנית במצרים מענק בסכום כולל של 12 מיליארד דולרים, כולל משלוח גז ונפט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

זעם על צו המעצר ל"מדריך הכללי"

התובע הכללי של מצרים הוציא אתמול צו מעצר נגד מנהיג האחים המוסלמים, מוחמד בדיע, ונגד תשעה בכירים נוספים בתנועה. הוא חמק ממעצר בשבוע שעבר כאשר הצבא הדיח את מורסי. מאז הוא הופיע בהפגנות רבות ונשבע שלא להפסיק במחאה עד שהשלטון הקודם יוחזר על כנו.

התביעה מאשימה אותו בהסתה לאלימות בקהיר ביום שני, בהפגנה שגבתה את חייהם של יותר מ-50 אזרחים. התקרית נחשבת לחמורה ביותר מאז ההפגנות שגרמו להפלת שלטון מובארק בתחילת 2011. רבים מאנשי האחים המוסלמים כבר נתונים במעצר, והצבא מנסה לאתר עוד כ-200 פעילים שהוצא נגדם צו מעצר.

בדיע, המכונה "המדריך הכללי" של האחים המוסלמים, הוא הסמכות העליונה בתנועה, וכל חבר חדש נשבע אמונים בפניו. מעצרו צפוי לעורר זעם בקרב תומכיו, הלנים מחוץ למסגד ראבעה אל-עדוויה במזרח קהיר. הם שובתים במקום ומפגינים בדרישה לשחרר את מורסי.

במקביל, הודיע משרד החוץ המצרי כי הנשיא המודח, מוחמד מורסי, מוחזק "במקום בטוח". הדובר, באדר עבדול עאטי אמר כי הוא אינו יודע היכן נמצא מורסי, והכחיש כי הוא מוחזק במטה המשמר הרפובליקני. ואולם, הוא הבטיח כי הנשיא המודח שוהה במעצר "בתנאים מכובדים". לדבריו, עדיף להחזיק את מורסי במעצר, "כדי להימנע מתוצאות קשות".

הנשיא הזמני של מצרים עדלי מנסור עם התובע הכללי החדש, הישאם ברכאת. קהיר, יולי 2013. רויטרס
הנשיא הזמני עדלי מנסור בפגישה עם התובע הכללי, הישאם ברכאת/רויטרס
תומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי מפגינים בעיר נסר במזרח קהיר. 10-9 ביולי 2013. AP
הפגנת תמיכה במוחמד מורסי, אמש בקהיר/AP
תומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי מפגינים בעיר נסר במזרח קהיר. 10-9 ביולי 2013. AP
תומכי מורסי מקימים מחסום מאולתר מול משרד ההגנה, אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully