וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגשות מעורבים בקהילה הגאה: "ישראל נותרה מאחור"

האגודה למען הלהט"ב בירכה על החלטת בית המשפט בוושינגטון להכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, אך הביעה תקווה "שהממשלה הנוכחית תשכיל להצטרף למדינות המערב"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, יאיר דניאל

בישראל בירכו הערב (רביעי) על החלטתו ההיסטורית של בית המשפט העליון בוושינגטון להכיר בזוגות חד-מיניים נשואים ולהעניק להם זכויות סוציאליות והטבות כספיות שלהן זכאים זוגות הטרוסקסואליים. "זהו יום חג עבור קהילת הלהט"ב (לסביות, הומואים טרנסג'נדרים וביסקסואלים) בארצות הברית, ואנו מברכים את בית המשפט העליון האמריקני על שעשה את הצעד הנכון והמתבקש וקבע שבני זוג אינם חייבים להיות גבר ואישה על מנת שהנישואים יוכרו על ידי המדינה", אמר דובר האגודה למען הלהט"ב גיל קול, והביע תקווה שישראל תפעל בצורה דומה. "אמנם עד לאחרונה מדינת ישראל הייתה בין המדינות המתקדמות בכל הנוגע לשוויון זכויות לקהילת הלהט"ב, אך יותר ויותר מדינות מערביות הכירו בנישואים להט"ביים וישראל נותרה מאחור".

חגיגות ברחבי ארצות הברית לאחר שבית המשפט העליון הכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, 26 ביוני 2013. רויטרס
חגיגות לאחר החלטת בית המשפט בארצות הברית, היום/רויטרס

"חשוב להבין שהדרישה להכרה בנישואים אזרחיים לכל אזרח במדינה, והישראלים הלהט"בים ביניהם, מופנית למדינה, שהיא הריבון ושעליה מוטל לשים סוף לאפליה ולמונופול של הרבנות הראשית על מוסד הנישואים", הוסיף קול. "אנו רוצים להאמין שהממשלה הנוכחית, אשר אינה כבולה בכבלים החרדיים של כפייה דתית על ידי המפלגות החרדיות, תשכיל להצטרף למדינות המערב, לקדם ולהצביע בעד חקיקה שתתיר נישואים אזרחיים לכל אזרחי מדינת ישראל, וביניהם זוגות חד מיניים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
חגיגות ברחבי ארצות הברית לאחר שבית המשפט העליון הכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, 26 ביוני 2013. רויטרס
"האם ישראל תישאר המדינה המערבית הדמוקרטית היחידה שמונעת את הזכות לנישואים ממאות אלפי אנשים?"/רויטרס

מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון, עו"ד אורי רגב, העריך כי הפסיקה האמריקנית תשפיע על מדינות רבות בעולם. "אחרי שהשופטים הבהירו שחברה דמוקרטית אינה יכולה עוד להתכחש לזכות לנישואים של אזרחיה, נשאלת השאלה אם המחוקק הישראלי ימשיך לחיות בימי הביניים, שבוי בידי מאובנים דתיים קיצוניים", אמר. "כאשר בארצות הברית מכירים בזכות לנישואים של בני זוג מאותו מין, האם ישראל תישאר המדינה המערבית הדמוקרטית היחידה שמונעת את הזכות לנישואים ממאות אלפי אנשים? חשוב להדגיש שמדובר בנישואים, ולא בתחליף סוג ב' של ברית הזוגיות".

גם יו"ר הפורום הגאה במרצ, דרור מזרחי, טען כי על ישראל ללמוד מבעלת בריתה. "העולם שועט קדימה, אך ישראל נותרת מאחור", אמר. "החלטת בית המשפט בארצות הברית היא חלק מאביב גאה שקורה בעולם, ואילו בישראל הרבנות ממשיכה לעשות כבשלה בכל הנוגע לנושאי זוגיות. הגיע הזמן שהאביב הדמוקרטי הזה יגיע גם לישראל וישחרר אותנו מעולו של הממסד הרבני".

חגיגות ברחבי ארצות הברית לאחר שבית המשפט העליון הכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, 26 ביוני 2013. רויטרס
חגיגות ברחבי ארצות הברית לאחר שבית המשפט העליון הכיר בזוגות חד-מיניים נשואים, 26 ביוני 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully