וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל שיגרה בלוני ענק שיביאו אינטרנט לקצה העולם

בפרויקט השאפתני ביותר שלה אי פעם, ענקית האינטרנט שיגרה 30 בלוני ענק, כפיילוט לפרויקט שנועד לאפשר גלישה לכל חור על פני כדור הארץ. "זה נשמע כמו מדע בדיוני", הודו שם

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אמיתי? ענקית האינטרנט גוגל הודיעה היום (שבת) על הפרויקט השאפתני ביותר שלה אולי עד היום – שיגור 30 בלונים מעל שמי ניו-זילנד, כפיילוט לתכנית שמטרתה ליצור חיבור אינטרנטי בכל רחבי העולם, גם ביעדים מבודדים על פני הגלובוס. הפרויקט, שנוצר על ידי "צוות X" המוכר של גוגל, שעומד גם מאחורי הפרויקטים ליצירת מכוניות הנוהגות את עצמן, נועד להביא את בשורת האינטרנט לשני השלישים של אוכלוסיית כדור הארץ שלא יכולה להינות ממנו כיום.

כדור פורח. רויטרס
30 בלונים שוגרו מעל שמי ניו-זילנד/רויטרס

הפיילוט שיצא לדרך היום ליד קרייסטצ'רץ', הוא חלק מהתכנית ליצור טבעת עולמית של בלונים שיחוגו בגובה כפול מגובה טיסות מסחריות, ויספקו אינטרנט במהירות דור שלישי לכדור הארץ. מייק קסידי, העומד בראש התכנית המכונה "פרויקט לון", סיפר כי מדובר בניסיון קיצוני של גוגל לפתור בעיה ענקית. "זה כמעט נשמע כמו מדע בדיוני", הוא הודה. קסידי סיפר כי הבלונים, שגודל כל אחד מהם כמטוס קטן, יוכלו להביא בשורה למדינות "חשוכות אינטרנט", בדגש על החצי הדרומי של כדור הארץ. "על כל 10% נוספים מהאוכלוסייה שיזכו לנגישות לאינטרנט, התוצר המקומי הגולמי (המדד המוכר בעולם לבדיקת חוסנה של כלכלה מקומית) יגדל בכ-1.4%".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
כדור פורח. רויטרס
"זה כמעט נשמע כמו מדע בדיוני", אמר מייק קסידי, העומד בראש התכנית/רויטרס

בנוסף, הפתרון הייחודי יוכל לסייע באזורים מוכי אסונות טבע, וייתן אפשרות לנפגעים מגלי צונאמי או רעידות אדמה ליצור קשר עם העולם החיצון, לאחר שמערכות תקשורת מקומיות ייפלו.

הבלונים עצמם, אגב, מופעלים על ידי אנרגיה סולרית, וכל אחד מהם יכול לכסות שטח של כ-1,200 קילומטרים, כשהוא משמש כ"נקודת גישה" (Hot Spot). קסידי אמר כי גוגל טרם פיתחה לעניין תכנית עסקית, אך אמר שהפיתרון יהיה במחיר שיאפשר ללקוחות רבים להשתמש בו.

כדור פורח. רויטרס
כדור פורח/רויטרס
כדור פורח. רויטרס
כדור פורח/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully