וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חידת הסקרים: מי באמת מוביל במרוץ לנשיאות איראן?

משה-חי הגיגת

12.6.2013 / 15:27

כמה סקרים שהתפרסמו בימים האחרונים מעניקים את הבכורה לראש העיר טהרן, מוחמד באקר קליבאף. סקר אחר, שנערך מארה"ב, נותן את היתרון דווקא למועמד העולה, איש הדת רוחאני

סקרים שונים, המתפרסמים יומיים לפני הבחירות לנשיאות איראן, מעניקים רוח גבית למועמד מוחמד באקר קאליבאף, השמש כיום ראש העיר טהרן. הסקר המסתמן כמהימן ביותר, שהתפרסם אמש (שלישי) באתר סוכנות הידיעות "מהר", נתן לקליבאף כ-21% מקולות המצביעים. הסקר שיקלל שלושה משאלים שונים שכללו כ-2,000 נשאלים. לפי הסקר, אחרי קליבאף משתרכים חסן רוחאני, מוחסן רזאאי וסעיד ג'לילי, עם כ-11% תמיכה לכל אחד מהשלושה.

יש לציין כי הסקר נערך עוד לפני שפרשו מהמרוץ שניים משמונת המועמדים, איש המחנה השמרני גולאם-עלי חדאד-עאדל והמועמד הרפורמיסטי מוחמד רזא עארף. תומכיהם צפויים אפוא להעניק את הקולות לשני המחנות הללו. עוד יצוין כי 17% מהנשאלים כלל לא השיבו לסקר שפורסם ב"מהר", ויתרה מזאת: שליש מהנסקרים אמרו כי טרם הכריעו לגבי זהות המועדף עליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
מוביל בסקרים, אך מה יהיה ביום שישי? מוחמד באקר קליבאף/מערכת וואלה, צילום מסך

אתר אחר, בשם iranelection92.com (כשם השנה הפרסית הנוכחית, 1392), שלא ברור עם איזה מחנה פוליטי הוא מזוהה, פרסם סקר שנערך באופן מקוון – אחד מני רבים שהופיעו בימים האחרונים באינטרנט. הסקר העניק את מרבית הקולות לרוחאני ורזאאי. שני המועמדים זכו ל-22% כל אחד ובסך הכל ל-48 אלף הצבעות מתוך 110 אלף נשאלים. ואולם, מדובר בסקר שנערך רק בקרב מי שיש להם גישה לאינטרנט, מה שמחליש את אמינותו. מהסקר גם טרם הוסר שמם של עארף וחדאד-עאדל שהודיעו על פרישתם מהמרוץ. ואולם, ההצבעה, שנמשכת בסקר באופן רציף זה כמה ימים, מעניקה לקאליבאף, לעארף ולג'לילי 18% מהקולות, 15% ו-13% בהתאמה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה

סקר אמריקני מציב את רוחאני בפסגה

אתר נוסף שנעזר ברשת כפלטפורמה לבדיקת רחשי העם האיראני (לפחות בקרב מי שמחזיק בחיבור יציב לאינטרנט) הוא khabarpu.com. אתר זה, שגם לגביו לא ידוע מי מפעיל אותו, מריץ סקר מקוון זה כמה ימים, אך בו דווקא מוביל רוחאני בפער גדול על פני חמשת המועמדים האחרים, עם 52% מהקולות – מה שעשוי להעיד על הבעייתיות של המשאל. מנגד, יש לציין כי בניגוד לסקרים האחרים, מסקר זה כבר קוזזו סך הקולות שהוענקו לפורשים מן המרוץ. מאחורי רוחאני ניצבים בסקר ג'לילי, רזאאי וקאליבאף עם 13%-14%.

סקר טלפוני שנערך מארה"ב בקרב תושבי איראן התפרסם באתר ipos.me. האתר הצביע בימים האחרונים על יציבות במעמדו של קאליבאף בראש המועמדים, אך לפתע הציג תפנית לעבר רוחאני והציב אותו במקום הראשון עם כ-27% מהקולות. ראש העיר טהרן, קליבאף, מפגר מעט אחריו עם 25% מהקולות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
סקר באתר Ipos.me מצביע על עלייה במעמדו של רוחאני/מערכת וואלה, צילום מסך

מאחורי רוחאני וקליבאף משתרכים רזאאי, ג'לילי ו-ולאיתי. למרות ששני המועמדים הפורשים עדיין נמצאים ברשימה, מדובר בסקר שנערך באופן יומיומי, ולכן שמם אינו מופיע עוד באפשרויות הניתנות להצבעה - ולכן קולותיו של המועמד הפורש עארף כבר נמצאים למעשה בכיסו של רוחאני, על פי הסקר לפחות, כפי שאמר מבצע הסקר לאתר BBC בפרסית. הסקרים באתר נעשים בקרב כאלף מצביעים בני 18 ומעלה, המתגוררים באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully