וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: פעילי חיזבאללה תכננו לפגוע במטרות ישראליות

31.5.2013 / 0:01

הרשויות במדינה הודיעו כי עצרו שלושה לבנונים, שאחד מהם הודה בהשתייכות לארגון השיעי, וכי נמצאו אמצעי לחימה באחד מבתיהם. המטה ללוחמה בטרור: תכננו לפגוע במטרות מערביות

ניגריה הודיעה אמש (חמישי) כי עצרה שלושה אזרחים לבנונים בצפון המדינה בחשד שמדובר בפעילי חיזבאללה. עוד נמסר כי בפשיטה על אחד מבתיהם נמצאו אמצעי לחימה. המטה ללוחמה בטרור בישראל אישר כי במהלך הימים האחרונים חשפו כוחות הביטחון המקומיים בניגריה תא טרור של חיזבאללה, שהחזיק בבונקר עמוס באמל"ח רב מסוגים שונים, ואשר פועל במשך שנים ותכנן לפגוע במטרות מערביות, אמריקניות וישראליות באזור.

בהודעת הרשויות בניגריה נאמר כי השלושה נעצרו בין ה-16 במאי ל-28 במאי בעיר קאנו, העיר הגדולה בצפון המדינה. דובר הצבא בקאנו, קפטן אייקדיצ'י אייווה, מסר גם כי אחד החשודים הודה בהשתייכותו לארגון השיעי. במסיבת עיתונאים אמר איווה כי נבחן גם הקשר של השלושה לקבוצה האיסלאמית בניגריה בוקו חראם, בה נאבקים כוחות הביטחון המקומיים בצפון-מזרח המדינה, אך הקשר בין השניים נראה מופרך.

הצבא הניגרי הודיע כי בפשיטת על אחד מבתי החשודים נתפסו 11 טילים נגד טנקים בקוטר 60 מ"מ, ארבעה מוקשים נגד טנקים, שתי מחסניות לאקדח 122 מ"מ, 21 רימונים, 17 רובים מסוג AK-47 עם למעלה מ-11 אלף כדורים ודינמיט.

מהמטה ללוחמה בטרור נמסר כי ניגריה מהווה מדינת יעד לטרור השיעי ולארגוני הג'יהאד העולמי אשר מגבירים פעילותם ביבשת אפריקה כחלק ממאמץ הטרור העולמי. עוד נמסר כי הפרשייה שנחשפה כעת מצטרפת לפעילות קודמת של כוחות הביטחון המקומיים אשר חשפו ועצרו לפני מספר חודשים תשתית טרור של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות, אשר חבריה תכננו לפעול נגד מטרות מערביות וישראליות במדינה.

מצעד תומכי חיזבאללה. ביירות, לבנון, 2012. AP
פעילי חיזבאללה בביירות/AP

החוליה שנחשפה ונעצרה כעת, נמסר, מהווה "חלק מקמפיין הטרור השיעי נגד מטרות ישראליות ומערביות ברחבי העולם אשר מתרחש מזה מספר שנים וממשיך גם בימים אלו". נבדקת האפשרות שחברי התא פעלו בהוראת חיזבאללה מול מדינות נוספות באפריקה כדוגמת סיירה לאון, חוף השנהב, בנין וגאנה.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully