וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: המע"מ יועלה רק באישור ועדת הכספים

היום צפויה לעבור בכנסת העלאת המע"מ ל-18%, אך ח"כ גילה גמליאל מציעה כי רק רוב בוועדת הכספים יאפשר צעד כזה בפעם הבאה. "אין פיקוח אמיתי", אמרה

ועדת הכספים תהיה משוכה בדרך להעלאות המע"מ הבאות? סגנית יו"ר הכנסת, ח"כ גילה גמליאל (ליכוד) יוזמת הצעת חוק שתחייב את שר האוצר לגבש רוב בוועדת הכספים של הכנסת כתנאי להעלאת מס הערך המוסף. המצב כיום הוא שעל השר להתייעץ עם הוועדה, אולם גם אם יש רוב בוועדה נגד השינוי, אין לכך השפעה והנושא עובר להכרעה במליאת הכנסת - כך שלדברי גמליאל ועדת הכספים מתפקדת למעשה על תקן חותמת גומי.

הצעתה של גמליאל מגיעה על רקע ההצבעה שתתקיים היום (רביעי) במליאת הכנסת, בה יבקש שר האוצר לפיד את אישור מליאת הכנסת להעלאת המע"מ באחוז אחד ל-18%. מטרת ההצעה להוסיף תחנת ביקורת נוספת שתקשה על העלאת המס בפעם הבאה.

נושא: יאיר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. מאי 2013. טלי מאייר
יבקש היום את אישור הכנסת להעלאת המע"מ. לפיד/טלי מאייר

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב פרוצדורת אישור המע"מ, כפי שהיא קיימת בחקיקה כיום, "בעייתית ואינה מאפשרת פיקוח אמיתי ומשמעותי של הכנסת לפני העלאתו של שיעור המע"מ, העלאה שיכולה להסתכם במיליארדי שקלים מתוך כספי הציבור. ההליך התקין והראוי הינו כזה שיידרש אישור של ועדת הכספים, שרואה את התמונה המלאה של מערכת המיסוי בישראל".

גמליאל אמרה כי תקנות שונות והחלטות פעוטות יותר מנושא המע"מ מצריכות אישור של חברי ועדת הכספים, אך דווקא נושא מהותי זה הנוגע לכלל האזרחים אינו מצריך כלל את אישור הוועדה. "בפעם הבאה פקידי האוצר יצטרכו לחשוב על פתרונות יצירתיים יותר מאשר לעלות את המע"מ על כל המוצרים באופן אוטומטי לכלל האזרחים כי חברי הוועדה ישאלו אותם שאלות קשות כמו מדוע לא להטיל מע"מ דיפרנציאלי, ויצטרכו לתת תשובות לנו ולציבור", אמרה גמליאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully