וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנגלדש: 46 הרוגים בארבעה ימים של מהומות דת

פעילי אופוזיציה ותומכי המפלגה האיסלמית מוחים על הרשעתו של אחד מבכירי המפלגה בפשעי מלחמה ומתעמתים עם כוחות הביטחון. המפגינים הציתו רכבת ותקפו תחנות משטרה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מהומות בבנגלדש: שישה בני אדם נהרגו הבוקר (ראשון) בעימותים בצפון המדינה, שהתעוררו בעקבות הרשעתו של איש דת מוסלמי בפשעי מלחמה. מניין הקרבנות מאז החלו העימותים בחודש ינואר עומד על 62, ולדברי המשטרה 46 מתוכם נהרגו בארבעת הימים האחרונים – לאחר שהוחלט כי ייגזר עונש מוות על איש מפלגה ג'מעת אל-אילסמי. במקביל, גדודים מצבא בנגלדש התפרסו בעיר שהג'הנפור בצפון המדינה, לאחר ש-5,000 מפגינים תקפו שתי תחנות משטרה בעיר. השוטרים השיבו באש. אתמול הוצתה רכבת בינעירונית, ללא נפגעים. גם בבירה דאקה נרשמו עימותים.

מהומות בדאקה, בירת בנגלדש, 3 במרץ 2013. רויטרס
מניין ההרוגים מחודש ינואר עומד על 62 בני אדם. מהומות בבירה דאקה/רויטרס

דלוור חוסיין סעידי, הגורם השני בחשיבותו במפלגה האיסלמית הגדולה בבנגלדש, נמצא אשם ברצח, רדיפה דתית ואונס, במסגרת פשעים שבוצעו במלחמת העצמאות ב-1971, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. בעקבות הרשעתו ועונש המוות, התעורר פרץ אלימות ברחבי המדינה בין תומכי המפלגה וכוחות הביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מהומות בדאקה, בירת בנגלדש, 3 במרץ 2013. רויטרס
פרץ האלימות התעורר בעקבות הרשעת בכיר במפלגה האיסלמית ברצח. מפגין בדאקה/רויטרס

סעידי בן ה-73, הוא השלישי שמורשע בבית הדין לפשעי מלחמה, וגזר דינו עורר מהומות בקרב המוסלמים במדינה. מפלגתו מסרה בתגובה להרשעה כי התהליך דומה יותר לסגירת חשבונות מאשר לעשיית צדק. המפלגה הכריזה היום על שביתה כאות מחאה על אלימות המשטרה כלפי המפגינים.

בית הדין לפשעי מלחמה דן בעשרות מקרים של אנשי ג'מעת אל-איסלמי ומפלגת האופוזיציה הגדולה - המפלגה הלאומית בבנגלדש (BNP), שנפתחו לאחרונה, מה שנתפס על ידי האופוזיציה כ"ציד מכשפות". הממשלה מצדה טוענת כי מנהיגי האופוזיציה צידדו במיליציות פרו-פקיסטניות במהלך המלחמה. לפי גרסתה הרשמית של הממשלה, הטיהורים במלחמה גבו את חייהם של שלושה מיליון בני אדם. גרסאות אחרות טוענות שנהרגו במלחמה בין 300 ל-500 אלף מבני העם הבנגלי, על ידי הכוחות מפקיסטן.

מהומות בדאקה, בירת בנגלדש, 3 במרץ 2013. רויטרס
מהומות בדאקה, בירת בנגלדש, 3 במרץ 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully