וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: התחזו לשוכרים ו"רוקנו" בתים בצפון

קובי מנדל

4.2.2013 / 7:53

חברי כנופיה חשודים שפעלו בדרכים מתוחכמות, ובין השאר השתמשו במכשיר שיובא מסין ואפשר להם לפרוץ דלתות בקלות. שניים מהם נתפסו "על חם" עם כספת ובה אקדח ו-100 אלף שקלים

חמישה חברי כנופיית פורצים שפעלו בדרכים מתוחכמות במיוחד נעצרו לאחרונה על ידי חוקרי היחידה המרכזית של מחוז חוף לאחר עשרות פריצות לבתים ודירות במקומות שונים, בהם אור עקיבא, זכרון יעקב, חיפה, הקריות ומקומות נוספים. חברי הכנופיה למדו עד מהרה עד כמה קל לפרוץ לבתי מגורים, עד כי הם עשו זאת לעתים שלוש פעמים ביום.

מכשיר פריצת דלתות מתוחכם שיובא מסין. חטיבת דובר המשטרה
המכשיר שיובא מסין ואפשר לפרוץ את דלתות הבתים בקלות/חטיבת דובר המשטרה

כל החמישה, צעירים כבני 25 מקריית חיים שלהם עבר פלילי בתחום עבירות הרכוש, פעלו ככנופיה מתוחכמת שלפני הפריצות נהגה לאסוף מידע על בעלי דירות. את המידע אספו באמצעות התחזות לרוכשי דירות, כשהתקשרו למוכרים שפרסמו את דירותיהם באתר "יד 2". בשיחה עם המוכרים הם למדו מתי בעלי הדירות אינם נמצאים, וכך ידעו מהו העיתוי הרצוי מבחינתם לערוך "ביקור" במקום. בנוסף לכך, חוקרי מפלג התשאול בימ"ר חוף, בפיקודו של סגן-ניצב ניר עקרון, חושדים שהחמישה קיבלו מידע על בעלי דירות ממתווך ששיתף עימם פעולה, והם מנסים לאתרו כעת.

בשבוע שעבר עקבו בלשי ימ"ר חוף, בפיקודו של סגן-ניצב בנצי מוזס, אחר כמה מחברי הכנופיה, בעת שהגיעו לדירה באור עקיבא. הם ביצעו מארב במקום, ולאחר זמן קצר עצרו שני חשודים בעת שהובילו כספת שהוציאו מהדירה, לכיוון מכוניתם. בכספת היו אקדח וכן 100 אלף שקלים. "הם קיבלו מידע מפורט ומדויק על בעלי דירות עד, לרמה של סוג הרכב שברשותם", אמר לוואלה! חדשות ניצב-משנה אלי אסייג, מפקד ימ"ר חוף. "הם נהגו לעקוב אחר תנועותיהם סמוך לבתיהם, וכשהבחינו כי הם עזבו את הבית ברכבם, ביצעו את הפריצה".

ברשות החשודים נתפס מכשיר מתוחכם שיובא מסין, שבאמצעותו הם פתחו את דלתות הכניסה באין מפריע. "למכשיר סוג של מחטים בקצהו. הם הכניסו אותן לתוך המנעול, ובאמצעות המכשיר פתחו את דלת הכניסה. זה היה לוקח להם בין דקה לשלוש דקות בלבד", סיפר אסייג.

מדירות נוספות אליהן פרצו החשודים הם גנבו כסף מזומן, כלי נשק ותכשיטים יקרי ערך. "הם שהו בדירה בין רבע שעה ל-20 דקות, במהלכן נהגו להפוך אותה כליל בחיפושיהם אחר רכוש יקר ערך", ציין אסייג, "הם לא נהגו לגנוב מכשירי חשמל ואלקטרוניקה". הוא הדגיש כי "מעצרם הינו חלק מהלחימה הבלתי מתפשרת של ימ"ר חוף בפשיעה, כדי להגביר את ביטחון הציבור".

היום יבקשו חוקרי הימ"ר להאריך את מעצרם של ארבעה מחברי הכנופיה פעם נוספת, וביום רביעי יוארך שוב מעצרו של החשוד החמישי. כנופיה אחרת בה היו שותפים שני חשודים מהכפר איבטין וחשוד נוסף משפרעם נתפסה "על חם" בדירה בקריית טבעון, כאשר בלשי ימ"ר מחוז חוף הפתיעו את הפורצים. בעקבות המפגש הצליחו להימלט שניים מתוך השלושה, אך הם נתפסו מאוחר יותר בשעה שניסו להימלט לעבר השטחים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully