וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם אמריקני: "ישראל פגעה במרכז לפיתוח נשק כימי"

ה"ניו יורק טיימס" ציטט גורמים מודיעיניים, וציין כי בעוד שישראל ניסתה לפגוע בסוללות הנ"מ שעשו דרכן לחיזבאללה, נפגע גם מכון המחקר הסורי, בו גם פיתחו נשק ביולוגי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בשר הביטחון ברק מדבר על התקיפה בסוריה)

"ייתכן שהתקיפה הישראלית על השיירה של סוללות הנשק נגד מטוסים פגעה גם במרכז מחקר סורי ליד דמשק, המשמש לפיתוח נשק כימי וביולוגי" – כך אמרו אמש (ראשון) גורמים אמריקאים המעורים בחומר המודיעיני על האזור לעיתון "ניו יורק טיימס". בכך איששו הגורמים דיווחים של כלי תקשורת בעולם הערבי באשר לייעודו ותפקידו של מרכז המחקר הסורי, וכן קשרו בין שתי המטרות של התקיפה הישראלית לכאורה – שיירת סוללות ה-SA-17 שאסד ניסה להעביר לחיזבאללה, ומרכז המחקר שבפאתי דמשק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
גם מרכז המחקר נפגע? זירת התקיפה הישראלית, לפי פרסומים זרים/מערכת וואלה, צילום מסך

הגורמים ציינו כי בעוד שהמטרה העיקרית של המתקפה הייתה סוללות הנ"מ, שישראל חששה לטענתם שיגיעו לידי חיזבאללה, גם מכון המחקר נפגע בתקיפה. המתחם, המוכר כ"מרכז הסורי לפיתוחים ומחקרים מדעיים", היה נתון לסנקציות מצד המערב במשך יותר מעשור, בשל הערכות המודיעין כי הוא משמש לפיתוח נשק כימי וביולוגי.

גורם בכיר בצבא ארה"ב, שנשאל אודות הדיווחים כי המכון נפגע, אמר כי "אני מעריך שהבניינים נפגעו מפיצוצי משנה, כתוצאה מתקיפת סוללות הנ"מ". הגורם, שביקש לשמור על אנונימיות, אמר כי ישראל בחרה באופציה שתגרום לנזק מינימלי, וכי המטרה העיקרית שלהם הייתה בכל זאת מערכות ההגנה האווירית.

אתמול התייחס לראשונה שר הביטחון אהוד ברק להפצצה שיוחסה לישראל בשבוע שעבר בסוריה, ואמר כי "מה שקרה בסוריה לפני כמה ימים הוא הוכחה לכך שאנו מתכוונים למה שאנו אומרים". ברק, שבא לוועידה ביטחונית במינכן, אמר כי "לא יהיה זה נכון לאפשר לחיזבאללה להתחמש במערכות נשק מתקדמות", והוסיף כי יש מחיר לפעולות מסוג זה. לדבריו, הוא אינו מבין כיצד אירן וחיזבאללה מסכימות לתמוך במעשי המלחמה המתבצעים בסוריה. ברק הוסיף כי חיזבאללה ולבנון הן בעלות הברית האחרונות של אסד, וכי נפילתו הקרובה תהיה עבורן מכה אנושה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully