וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה סורית סופדת למשפחה שנרצחה: "הביטו, מוסלמים"

ניר יהב

9.1.2013 / 19:23

בימים האחרונים מתנהלים עימותים עזים במחוז אידליב בין המורדים לצבא סוריה. סרטון ברשת מציג ילדה קטנה ליד גופותיהם של שישה מבני משפחתה: "הם הרגו את כולם באותו יום"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

"הם הרגו את כולם באותו יום, שאללה ירחם עליהם" – כך מתארת ילדה קטנה ממחוז אידליב, בסרטון שהופץ בימים האחרונים על ידי כוחות האופוזיציה, את זוועות מלחמת האזרחים הסורית. הילדה מספרת בסרטון כי משפחתה גבר וחמש נשים, אחת מהן בהריון – נרצחה כולה. היא מציגה לעיני המצלמה את הגופות, ומספרת: "זו אמא שלי, זו אחותי, זה אחי, זו אחותי, זו אחותי וזו גיסתי ההרה", ולאחר מכן מבקשת ש"אללה ינקום את מותם". הצלם, המדובב את הילדה, מבקש ממנה למסור מסר לעולם, והיא עונה: "מנהיגי הערבים, הביטו, מוסלמים - מה הם עושים. אללה לא יסלח להם".

בימים האחרונים מתנהלים עימותים עזים באזור אידליב שבצפון-מערב סוריה. תושבים באזור דיווחו כי צבא סוריה הצליח להדוף מתקפה של המורדים על העיירה מסטומה, שם מרוכזים טנקים רבים של צבא אסד. האופוזיציה דיווחה כי צבא סוריה הוציא להורג 17 מתושבי מסטומה, והצליח להשתלט לגמרי על העיירה, שבוע בלבד אחרי שכבשו אותה המורדים. בעימותים הקשים שאירעו בעיירה נהרגו כ-20 מלוחמי המורדים.

טנק של המורדים ליד בסיס תפתנאז במחוד אידליב. סוריה, ינואר 2013. רויטרס
טנק שלכדו המורדים במחוז אידליב, לפני כמה ימים/רויטרס

האופוזיציה דיווחה עוד כי חיילי המורדים הצליחו להפיל אתמול מסוק בכפר קומיינאס, שהיה בדרכו לשדה התעופה הצבאי תפתנאז שבמחוז אידליב. שדה התעופה מכותר זה ימים ארוכים על ידי המורדים, שמנסים לפרוץ אליו ולהשתלט עליו.

הבוקר דיווח העיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי מאז נאומו של נשיא סוריה, בשאר אסד, חלה עלייה במספר החיילים שערקו לשורות המורדים. העיתון ציטט גורמי אופוזיציה שטענו כי החיילים שערקו עברו בשלום לשורות המורדים מבלי שנפגעו, ובין השאר דווח על טייס סורי בכיר, בדרגה המקבילה לדרגת תת-אלוף, בשם חאלד ברכאת, שערק עם 22 מאנשיו לשורות המורדים. עוד דווח כי סגן מפקד המודיעין האווירי בדיר א-זור, וטייס בדרגה המקבילה לאלוף-משנה, שערקו גם הם לשורות המורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully