וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט לוואלה!: הליכוד מסית נגדי, לא התבגר מאז רצח רבין

נתניהו סופג היום אש גם מהרמטכ"ל לשעבר אשכנזי וגם מקודמו בתפקיד. בראיון מיוחד לינון מגל מתח אולמרט ביקורת בתחום המדיני והאשים: נתניהו היה מעורב בניסיון להפילי

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל

אולמרט נגד הליכוד - ולהיפך: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט תקף היום (ראשון) בחריפות את נציגי מפלגת השלטון שטענו נגדו כי הוא "מסית נגד ישראל בעולם", בכך שהוא מותח ביקורת על הממשלה בתחום המדיני. בראיון מיוחד לוואלה! אמר אולמרט: "הסגנון הזה הוא סגנון הסתה. שמעתי את נציגי הליכוד אומרים 'תקע סכין במדינה'. חשבתי שהם התבגרו מאז רצח רבין ויפסיקו לדבר בסגנון הסתה, בסגנון הפרוע, האלים והברוטלי ביותר. אגב, לטענה הזו אין שחר".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

אהוד אולמרט מתראיין לוואלה, דצמבר 2012. בן קלמר
"לא פניתי לאף אחד, כולם פנו אליי". אולמרט בראיון המיוחד, היום/בן קלמר

אולמרט, שהתראיין לינון מגל לאחר שהופיע ב"וועידת ישראל לעסקים" בתל-אביב, גם הביע דאגה מהמדיניות של נתניהו כלפי אבו מאזן ומהאפשרות שתפרוץ אינתיפאדה נוספת. לדבריו, "בהתנהלות היומיומית מדינת ישראל עושה הכל כדי לפגוע במעמד אבו מאזן והרשות. אנחנו עושים הכל כדי לפגוע בהם וכדי שהרושם שיווצר הוא שאין עם מי לדבר. התוצאה היא ענישה: לא העברנו את הכספים, מקימים עוד ועוד התנחלויות ומאחזים. התוצאות הן קריסת הרשות בסופו של דבר".

"האם זה רצונו של ראש הממשלה?" תהה אולמרט. "לא יודע. האם הוא מספיק אינטיליגנטי כדי להבין שזו תוצאת המעשים? בהחלט כן. הוא אדם אינטיליגנטי. נשאלת השאלה איך יכול להיות שהוא אינטיליגנטי, אך לא רואה מה שהוא גורם? התוצאה יכולה להיות קריסת הרשות והבאה לאינתיפאדה מחודשת. זה מתרחש לנגד עינינו, וזה מאוד מדאיג אותי". דברי אולמרט נאמרים במקביל להצהרה של הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, לפיה הזמן פועל נגד ישראל ועליה לפעול להיפרדות מהפלסטינים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט מתראיין לוואלה, דצמבר 2012. בן קלמר
"מה הם מבלבלים את המוח". אולמרט, לפני הראיון היום/בן קלמר

אולמרט גם ייחס לנתניהו מעורבות בניסיונות להפילו בעת שכיהן כראש הממשלה. הוא הזכיר את ההפגנות שהתקיימו נגדו אחרי מלחמת לבנון השנייה ואמר: "כל אחד יודע שהפגנות אנשי המילואים שניסו להביא למפלתי מומנו על ידי גורמים פוליטיים בחו"ל". בתשובה לשאלה אם נתניהו היה מעורב בכך, הצהיר ראש הממשלה לשעבר: "גם נתניהו בהחלט היה מעורב בזה". עם זאת, הוא נמנע מלספק פרטים.

בתשובה לשאלה האם יצירת הרושם לפיו הוא עשוי להתמודד בבחירות לכנסת הייתה "סוג של מועמדות פיקטיבית, מרוץ שהוא ספין כדי לשרת אינטרסים בעניין המשפטי" שלו, אמר אולמרט: "ממש ההיפך. אני לא פניתי לאף אחד, אלא כולם פנו אליי וביקשו ממני ולחצו עליי. אמרתי שאשקול, שעוד לא החלטתי, ואני לא אחליט. לא שלחתי את מקורביי. אין לי מקורבים. אני לא מפלגה. אין לי דוברים, ואין לי עוזרים".

עוד נשאל אולמרט האם אדם כמוהו, שהורשע בפלילים, ראוי להתמודד על ראשות הממשלה. "כשמדובר במקרה שלי", אמר אולמרט, "אם היו אומרים לך לפני ארבע שנים, שבסוף אורשע בכך שהיה ניגוד עניינים בעניין שבו ההחלטות שלי לא סטו מהשורה ולא הייתה טובת הנאה, אז על מה אנחנו מדברים?".

בתגובה לטענת הליכוד, לפיו הוא חיזק את חמאס בכך שתמך בתכנית ה"התנתקות" הצהיר אולמרט: "בעניין הזה, או שזו בורות או שקר. מי תמך בהתנתקות? נתניהו, כץ, לבנת, ועוד הרבה. התחבאו במסדרון ובהתחלה לא ידעו איך להצביע ובסוף הצביעו בעד. מה הם מבלבלים את המוח?". ראש הממשלה לשעבר הוסיף, כי "זו לא קדימה שתמכה בהתנתקות, אלא הליכוד שתמך".

מהליכוד נמסר בתגובה: "אולמרט שמסית נגד ישראל בעולם וזה שגרם לעליית החמאס, כשקידם את הנסיגה החד-צדדית מגוש קטיף, והביא עלינו את דו"ח גולדסטון - הוא האחרון שיכול להטיף מוסר לראש הממשלה שגייס את כל הקהילה הבינלאומית למבצע עמוד ענן, שבו צה"ל הכה את החמאס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully