וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: מהלכי אירן בקיץ דחו את "רגע האמת"

בראיון ל"טלגרף" אמר שר הביטחון כי החלטת אירן להשתמש בשליש מהאורניום המועשר שלה למטרות אזרחיות, "אפשרה דחייה שקולה של רגע ההכרעה בשמונה עד עשרה חודשים"

שר הביטחון, אהוד ברק, רומז כי תקיפה באירן נמנעה בקיץ האחרון, אחרי שאירן החליטה להשתמש בשליש מהאורניום המועשר שלה למטרות אזרחיות. בראיון ל"טלגרף" הבריטי שפורסם הערב (שלישי), אמר ברק כי המצב היה ככל הנראה מסלים, ומגיע לשיא לפני הבחירות בארה"ב.

בחודש אוגוסט, טהרן לקחה 38 אחוזים מהמאגר שלה שכלל 189 קילוגרמים של אורניום מעושר לרמה של 20 אחוזים, והמירה את החומר לדלק למתקן המחקר האזרחי. בכך שהשתמשה בחלק גדול מהמאגר למטרות שלום, אירן דחתה את היום בו יהיה לה את האפשרות למספיק אורניום שיכול לשמש לייצור פצצה גרעינית. ברק ציין כי ההחלטה "אפשרה דחייה שקולה של רגע האמת בשמונה עד עשרה חודשים".

ברק נשאל הם המשבר היה מגיע לשיא כעת, אם אירן לא היתה נסוגה, ענה השר בקצרה: "כנראה שכן". השר התייחס לשאלה מדוע אירן נסוגה. "יש לכך שלושה הסברים. אחד הוא כי השיח הציבורי על אפשרות של פעולה ישראלית או אמריקנית הרתיע אותם מלנסות להתקרב. זה יכול היה להיות מהלך דיפלומטי שהם ביצעו במטרה להמנע מהנושא להגיע לשיא לפני הבחירות האמריקאיות, רק כדי להרוויח זמן. זה יכול היה להיות דרך להגיד לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה האטומית 'אנחנו עומדים במחויבותינו'". ברק הוסיף כי ייתכן שמדובר בשילוב של כל שלושת המרכיבים. "אני לא יכול לומר בוודאות", הבהיר.

דיווח: "צוות מיוחד יאיץ הרכבת הפצצה האירנית". רויטרס
מה גרם לנסיגת אירן?/רויטרס

ברק הבהיר כי למרות החלטתה, אירן נחושה להשיג פצצה גרעינית, וכי מדובר באיום לעולם כולו, לא רק לישראל. "כולנו מסכימים שהאירנים נחושים להפוך לכוח גרעיני צבאי וכולנו חולקים את ההצהרה שאנו נחושים למנוע מאירן להפוך לגרעינית וכל האופציות על השולחן. אנו מתכוונים לכך, ואנו מצפים שאחרים יתכוונו לכך גם כן. אז זה לא דבר רק לגבינו. אך אנחנו, מסיבות מובנות, רואים את האיום האירני במובנים מוחשיים יותר".

שר הביטחון טען כי סנקציות ודיפלומטיה עדיין לא יצליחו לפתור את הסוגייה, וישראל ובנות בריתה יצטרכו לקבל החלטה האם לתקוף או לא לתקוף את מתקני הגרעין באירן בשנה הבאה.

לדברי ברק, לישראל הזכות לפעול לבד. הוא ציין כי "כל פעולה נגד אירן" תהיה פחות מסוכנת עכשיו מאשר כשהמדינה תעבור את הסף הגרעיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully