וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה על הישראלים שהיו במשט לעזה: "הם בגדו"

יהושע בריינר

21.10.2012 / 17:22

בדיון על שלושת הישראלים שהיו על הספינה "אסטל", אמרו נציגי המשטרה כי הם נחשדים בבגידה – עבירה שעונשה מוות. השופטת דחתה את הסעיף, אך האריכה את מעצרם ב-3 ימים

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

הספינה אסטל עוגנת בנמל אשדוד, אמש

האם השתתפות במשט לעזה היא עבירה שהעונש עליה הוא מוות? נראה כי כך לפחות מאמינים במשטרה. בבקשת הארכת המעצר היום (ראשון) של שלושת הישראלים שנעצרו על הספינה "אסטל", טענה המשטרה כי הם חשודים בעבירת בגידה מתוך חוק השיפוט הצבאי - עבירה שהעונש עליה הוא מוות. השלושה, הטייס לשעבר יונתן שפירא, רעות מור ואליק אלחנן, הגיעו היום לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום באשקלון.

המשטרה ציינה כי החשד הספציפי נגד השלושה הוא כי הם "סייעו לאויב ביודעין בנשק, בציוד או באספקה". על פי הסעיף בחוק, העונש על עבירה זו הוא מוות, כל עוד "נעברה העבירה בתקופת לחימה". השופטת אורית חדד דחתה את בקשת המשטרה בעניין סעיף זה, שכן הוא קובע כי יחול רק על חיילים ועל כן כלל לא ברור מדוע המשטרה ציינה עבירה זו בבקשת המעצר.

הספינה "אסטל" שביקשה להסיר את המצור מרצועת עזה, אוקטובר 2012. רויטרס
"סייעו לאויב ביודעין בנשק, בציוד או באספקה". הספינה "אסטל"/רויטרס

חדד גם דחתה את בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בעניין עבירה אחרת, "הסתה למרד בעזרת פרסומים", זאת לאחר שהמשטרה טענה כי השלושה ניסו לבצע את העבירה באמצעות פרסומים וראיונות שונים בכלי התקשורת. עם זאת, מעצרם של השלושה הוארך בשלושה ימים בעקבות העבירה השלישית בה הם חשודים - הפרת הוראה חוקית - עקב ניסיונם להפר את האיסור להיכנס למרחב הימי של רצועת עזה.

יש לציין כי בניגוד לטענת צה"ל כי על הספינה לא נמצא ציוד הומניטרי, בפירוט העבירה על ידי המשטרה נכתב כי השלושה התכוונו "להפר את המצור הימי הקיים כנגד רצועת עזה ולהכניס ציוד הומניטרי". בנוסף, נציג המשטרה אף ביקש לקיים את הדיון בדלתיים סגורות בטענה שמדובר בתיק רגיש מבחינה ביטחונית, אולם בקשתו נדחתה.

לפני תחילת הדיון סיפר שפירא כי כ-15 ספינות של חיל הים הקיפו את ה"אסטל" במהלך ההשתלטות, זאת בזמן שחיילים עטויי מסכות וחמושים באקדחי טייזר עלו על הסיפון והשתלטו עליה עד להגעתה לאשדוד. במקביל לדיון בעניין שלושת החשודים הישראלים, הועברו הבוקר הפעילים הזרים שהיו על הספינה לרשות יחידת "עוז", שצפויה לגרשם בחזרה לאירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully