וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה אילצה מטוס ארמני לנחות בדרכו לסוריה

15.10.2012 / 12:01

גורם בלשכת ראש הממשלה ארדואן דיווח כי המטוס עוכב במזרח טורקיה לבדיקה קצרה והמשיך בדרכו לחלב. עוד דווח כי בארמניה ידעו על הכוונה לעכב את המטוס, שנשא ציוד הומניטרי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל , קריינות: אביב אברמוביץ'

טורקיה אילצה היום (שני) מטוס ארמני, שהיה בדרכו לסוריה, לנחות בשטחה - כך דיווח גורם רשמי בלשכת ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. לדבריו, המטוס שהמריא מארמניה ואמור היה לנחות בעיר הסורית חלב, עוכב בעיר ארזורום במזרח טורקיה ונבדק על ידי הרשויות. עוד נמסר כי לאחר הבדיקה הותר למטוס להמשיך במסעו.

גורם רשמי במשרד החוץ הטורקי הוסיף כי לדברי גורמים בארמניה, המטוס אמור להוביל ציוד הומניטרי. כמו כן הוסיף כי בכירים בארמניה ידעו מראש על הכוונה לערוך בו חיפוש. אם לא יימצא במטוס ציוד נוסף, ציין הגורם, הוא יורשה להמשיך בדרכו.

אתמול הודיעה טורקיה כי היא אוסרת על כל המטוסים הסורים לעבור בשטחה האווירי. מקור במשרד החוץ באנקרה שהתבקש לפרט את מהות ההחלטה, אמר כי האיסור נכנס לתוקפו לפנות בוקר, והוא תקף גם לטיסות אזרחיות. לדבריו, טורקיה ממילא אוסרת זה זמן רב על מטוסים צבאיים של סוריה להתקרב לשטחה או לנחות בו.

מטוס נוסעים סורי שאולץ לנחות בטורקיה. רויטרס
המטוס הסורי שעוכב בטורקיה בשבוע שעבר/רויטרס

מנגד, עיתון לבנוני המשמש שופר למשטר בדמשק דיווח באחרונה כי טייסי חיל האוויר של סוריה קיבלו הוראה להנחית כל מטוס טורקי שיטוס בשמי סוריה. פירוק קשרי האוויר בין סוריה לטורקיה הוא שלב נוסף במתיחות המדינית והצבאית בין שתי השכנות. לפני כמה ימים, טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות בשטחה, מפני שלטענתה, נמצאו בבטנו אמצעי לחימה רוסיים, שהיו בדרכם לדמשק. לפי טענת הרוסים, המטוס הוביל רק מכ"ם ואמצעים שונים להפעלתו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully