וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "לציונים יש פצצה, הם חצו את הקו האדום"

שר ההגנה אחמד וחידי הגיב לדברי נתניהו באו"ם, ואמר: "למשטר הציוני יש ראשי נפץ גרעיני ונשק להשמדה המונית, חייבים לעצור אותו". טען כי ארצו תשתמש בגרעין רק למטרות שלום

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צפו בראש הממשלה נתניהו נואם בעצרת האו"ם

שר ההגנה האירני, גנרל אחמד וחידי, הגיב היום (שבת) לנאום שנשא השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, ובו קרא לקהילה הבינלאומית להציב קו אדום לאירן. לפי דיווח של סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, וחידי אמר כי "אם השגת פצצת אטום היא חציית קו אדום, אז המשטר הציוני, שברשותו עשרות ראשי נפץ גרעיני וכן נשק להשמדה המונית, חצה את הקו הזה לפני שנים רבות, וחייבים לעצור אותו".

לפי הדיווח, הנשען על סוכנות הידיעות האירנית "איסנא", וחידי הוסיף ושאל: "מיהו המסוכן? האם זה המשטר הציוני הכובש והתוקפני, המחזיק ראשי נפץ גרעיני? או שמא זאת אירן, שאינה מחזיקה בנשק גרעיני, ומעוניינת באנרגיה גרעינית למטרות שלום בלבד, בהתאם לחוקים הבינלאומיים?".

כזכור, בנאומו בעצרת האו"ם, שזכה לסיקור בינלאומי נרחב הודות לתרשים הפצצה שהציג, הזהיר נתניהו כי "אירן השלימה את השלב הראשון לאחר שנים רבות, ובכך הגיעה כעת ל-70% מהדרך. עכשיו היא בשלב השני. לאחר מכן היא תעבור לשלב הסופי, ואז מדובר בחודשים או אולי בשבועות עד שיהיה לה מספיק אורניום מועשר", הסביר נתניהו. לאחר ששרטט את הקו האדום על התרשים, אמר נתניהו: "צריך לעצור לפני שאירן מגיעה לשלב שבו היא קרובה להרכיב פצצה גרעינית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם, ספטמבר 2012. רויטרס
נתניהו משרטט את הקו האדום, שלשום בעצרת האו"ם/רויטרס

אמש הגיבה המשלחת האירנית לאו"ם לנאומו של נתניהו. נציגיה הגדירו את דברי נתניהו באשר לתכנית הגרעין האירנית כ"האשמות חסרות בסיס ומגוחכות". בהודעה נמסר כי "הרפובליקה האיסלמית חזקה מספיק כדי להגן על עצמה ושומרת לעצמה את הזכות להגיב בכל הכוח מול כל מתקפה. בכירים ישראלים מאיימים בחוצפתם באופן יום יומי על מדינות באזור, ובמיוחד על אירן, במתקפה צבאית". המשלחת הדגישה כי "שימוש בכוח, או איום כזה, תחת אמתלה כלשהי, מנוגדים לעקרונות האו"ם והחוק הבינלאומי ולנורמות של יחסים בינלאומיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully