וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: "לאסור על חיילי צה"ל מגע עם המסתננים"

פנחס וולף

23.9.2012 / 8:19

ישי הגיב לדיווח לפיו החיילים נורו בתקרית בגבול אחרי שניסו להגיש מים למסתננים ואמר שיפנה לצה"ל כדי לקדם נוהל חדש: "צעקות ארגוני זכויות האדם עדיפות מצעקות השכול"

צילום: קובי אליהו, עריכה: גדי וינסטוק

הלווייתו של רב"ט נתנאל יהלומי, הלילה

שר הפנים, אלי ישי, התייחס הבוקר (ראשון) לתקרית על גבול מצרים שבה נהרג ביום שישי רב"ט נתנאל יהלומי, וקרא לצה"ל לאסור על חייליו כל מגע עם מסתננים. "חייו של חייל צה"ל איננו הפקר", אמר ישי, בתגובה לדיווחים שהתפרסמו זמן קצר לאחר האירוע, ולפיהם החיילים נפגעו לאחר שהגישו מים למסתננים, שהגיעו למקום בחסות המחבלים.

"בכוונתנו לבקש מבכירי הצבא לקדם נוהל האוסר יצירת מגע עם מסתננים", הוסיף ישי. "אם בעבר היה מותר לחיילי צה"ל לעשות שימוש בטרמפים עד שהובהר כי הדבר עלול לעלות בחייהם, כך יש לנהוג כלפי המסתננים. על צה"ל לקדם הוראה ברורה האוסרת על חיילים יצירת מגע עם מסתננים. צעקותיהם של ארגוני זכויות האדם עדיפות על פני צעקותיהם של משפחות השכול".

הלוויתו של רב"ט נתנאל יהלומי שנהרג בתקרית ירי בגבול מצרים, ספטמבר 2012. עומר מירון
יהלומי מובא למנוחות, הלילה/עומר מירון

ביום שישי בצהריים אמר אחד הקצינים שנכח במקום בשעת התקרית כי "כוח תותחנים הלך להביא מים למסתננים, וכשחזרו החיילים, פתחו שלושת המחבלים באש לעברם". עם זאת, כמה שעות מאוחר יותר התייחס דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי לדברים, והבהיר: "אני לא יודע לומר שהמחבלים הגיעו בחסות המסתננים. אין לנו מידע כזה".

רב"ט יהלומי הובא הלילה למנוחות בבית העלמין הצבאי במודיעין. מסע ההלוויה יצא מבית המשפחה ביישוב נוף איילון ועבר בבית הכנסת של היישוב. האב שמואל ספד לבנו: "לפני יותר מעשרים שנה נולד לנו תינוק וקראנו לו נתנאל, כי הרגשנו שקיבלנו מתנה. עכשיו אנחנו מחזירים את המתנה".

"איך נפרדים מאח?", ספדה האחות אביטל. "לא חשבתי שאצטרך להיפרד כל כך מהר, אבל אנו נפרדים רק בגוף. לא נראה את החיוך שלך יותר, אבל הנשמות שלנו קשורות. כששמענו היום איך הגבת לא התפלאנו. איך שמייד הגבת עוד לפני שהספקת לשים קסדה. גם המפקד שלך אמר שאתה גיבור, אם היה צריך להקריב את הקורבן הזה - לפחות זה על הגנת המולדת. תודה לכם על הניחומים, אנחנו זקוקים לנחמה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully