וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טהרן: בזמן טורניר פיפ"א - לא מדברים על סנקציות

משה-חי הגיגת

17.9.2012 / 10:01

בירת הרפובליקה האיסלמית מנסה למצב את עצמה כבירה של גיימרים. טורניר "גביע המטריקס" התקיים שם בשבוע האחרון בהשתתפות שחקנים מובילים בתחום. הפרס לזוכים? פז'ו 206

אחרי האירוח של ועידת המדינות הבלתי מזדהות בטהרן, אירחה הבירה האירנית בשבוע האחרון כינוס בינלאומי נוסף. לא מדובר בכינוס בעניינים מדיניים, אלא בטורניר "גביע מטריקס" השני, תחרות בינלאומית לגיימרים - שחקנים במשחקי טלוויזיה ומשחקי מחשב מפורסמים, שמתקיים זו השנה השנייה באירן.

לטורניר, שמנסה להציג את אירן כמדינה חדשנית וצעירה בפני הקהילה הבינלאומית, באו מעל ל-1,100 משתתפים מרחבי העולם, בהם הגיימר המפורסם ביותר כיום בעולם, הולנדי בן 26 המכונה GRUBBY וקבוצת שחקני המחשב הטובה בעולם כיום ששמה FANATIC.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טורניר "גביע מטריקס" השני/מערכת וואלה, צילום מסך

אחד מחברי הקבוצה, מרטין הלדט מדנמרק, אמר בריאיון לערוץ Press.TV כי הרמה של הטורניר לא נופלת מרמתם של טורנירים מקבילים בעולם. "השתתפנו בחצי השנה האחרונה בשמונה טורנירים דומים ומתוכם ניצחנו שישה גמרים. פה הפסדנו משחק אחד אז כנראה שהשחקנים הם די טובים", אמר הלדט. משתתף אחר בטורניר, דני אנגלס מגרמניה, אמר כי הגיע לטורניר "בשביל הכיף ומשחקי הראווה. עד עכשיו שיחקתי משחק אחד, וכשאני רואה את תנועת המכוניות באירן, אני מאמין שיש בה שחקני Need For Speed טובים. אני חושב שהתחרות, במיוחד במשחקי מרוצי המכוניות, היא ברמה די גבוהה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
לחץ וחרדה בקהל ובקרב המשתתפים/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי נתונים שמספקת אירן, במדינה יש כ-15 מיליון בני אדם המוגדרים "שחקני מחשב וגיימרים" מגילאים שונים, כלומר כעשרים אחוזים מאוכלוסיית המדינה, שהנתונים לגביה מצביעים כי כ-65 אחוזים מאוכלוסייתה הם צעירים עד גיל 30. מהיאר ג'ואדיפר, ממארגני הטורניר, אמר בתחילת השבוע כי הוא מקווה שמתכנתים ומפתחי משחקי מחשב אירנים יבואו גם הם לצפות במשחקים במטרה להמשיך ולפתח משחקים נוספים מתוצרת המדינה. בשנים האחרונות זכו כמה משחקים מתוצרת אירן לשבחים בעולם. הבולטים שבהם הם Garshasp (על שם גיבור פרסי מיתולוגי), Hidden Treasure, Mirmahna, Mountaineer או Black Gold.

טורניר המטריקס עצמו כלל מקצים שונים במשחקים מפורסמים לקבוצות, בהם Counter Strike ו-DotA, ומשחקים ליחידים, ו- Warcraftשנחסם לשימוש בגרסה המקוונות שלו באירן כחלק ממשטר הסנקציות, או PES 2012, FIFA 2012 ו-NFS. שני המשחקים האחרונים הצטרפו לטורניר השנה, ועודדו עוד כמה מאות משתתפים להגיע אליו.

הפרס למנצחים: פז'ו 206

חרף המצב הכלכלי באירן, בטורניר חולקו פרסים ראוותניים יחסית, וגם הקהל השתתף בהגרלות השונות. בין היתר, חולקו פרסים יומיים לקהל ששווים 200 דולר, והפרס לשחקנים בשני המקומות הראשונים היה מכונית פז'ו 206.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חרם של האיחוד האירופי? רק בתחום הנפט/מערכת וואלה, צילום מסך

טורניר גביע המטריקס קיבל את עידודה של הממשלה, והתקיים בהשתתפותם של בכירים ממשרדי התרבות והספורט. הנואם המרכזי בטקס הסיום של הטורניר, שהתקיים ביום חמישי האחרון, היה סגן שר התעשייה והמסחר ומנכ"ל המשרד, חמיד סאפדל, שאמר כי הוא שמח על קיומם של המשחקים והבטיח לתמוך באירועים דומים בעתיד.

משתתף נוסף בטקס הסיום היה גדול שחקני הכדורגל של אירן מאז המהפכה האיסלמית, עלי דאי, שצפה בגמר משחק ה-Fifa 2012 שהוצג על מסך האולם. בסיום המשחקים, סיכמו מארגני הטורניר כי מדובר היה בטורניר מוצלח יותר מקודמו, וקיוו להשתתפות גדולה עוד יותר של צופים ושחקנים בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully