וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה צפויה לאשר ההצעה להכיר באריאל כאוניברסיטה

טל שלו

9.9.2012 / 4:48

ההחלטה כפופה לאישור היועץ המשפטי לממשלה, שצפוי להמתין עם ההחלטה עד פסיקת בג"ץ בנושא. השר סער: "הקמת האוניברסיטה השמינית תעצים את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל"

שרי הממשלה צפויים לאשר הבוקר (ראשון) בישיבת הממשלה השבועית את הצעת ההחלטה שיזם שר החינוך, גדעון סער, להכריז על המרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניברסיטה. "הקמת האוניברסיטה השמינית תעצים את מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל", אמר הערב השר סער, המשמש בנוסף כיו"ר המועצה להשכלה גבוהה. הצעת ההחלטה שתובא בפני השרים תאשר את החלטת המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון, להכריז על המרכז כאוניברסיטה, אך המהלך עדיין כפוף לאישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. על פי ההערכות, וינשטיין יעדיף להמתין עם ההחלטה עד לפסיקת בג"ץ בעתירה שהוגשה בנושא - כפי ששר הביטחון, אהוד ברק, המליץ.

המרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון. ספק 500
היועץ המשפטי לממשלה צפוי לעכב ההחלטה עד פסיקת בג"ץ בנושא/ספק 500

על פי הדין השורר בשטחי יהודה ושומרון, לאישור החלטת מל"ג יהודה ושומרון נדרשת חתימה של המפקד הצבאי באזור - שהינו אלוף פיקוד המרכז, הכפוף לממשלה ולשר הביטחון. המכתב ששלח ברק לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שבו המליץ לדחות את ההחלטה, עורר זעם בקרב גורמים בימין. השר סער תקף את ברק וטען כי "מי שאמור להנחות את אלוף הפיקוד בסוגיה זו היא הממשלה ולא שר הביטחון". בעקבות המכתב זעם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, השר אביגדור ליברמן, וטען כי ההחלטה בנוגע למרכז אריאל היא חלק מההסכם הקואליציוני של מפלגתו.

"ההחלטה להכיר במרכז באריאל כאוניברסיטה פגומה"

בחודש יולי הודיעה המועצה להשכלה גבוהה ביהודה ושומרון על הכרה במרכז באריאל כאוניברסיטה. ההודעה זכתה לשבחים בקרב גורמי ימין ולתמיכתם הבולטת של שר החינוך, גדעון סער, ושר האוצר, יובל שטייניץ, שהבטיח לתקצב את האוניברסיטה בכ-50 מיליון שקלים. כחודש לאחר מכן הגיש ועד ראשי האוניברסיטאות עתירה לבג"ץ נגד ההחלטה. בעתירה שהוגשה נגד המועצה להשכלה גבוהה - יהודה ושומרון (מל"ג-יו"ש), מפקד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון וממשלת ישראל, בפרט שר האוצר, שר החינוך ושר הביטחון, נטען כי ההחלטה להכיר במרכז כאוניברסיטה "פגומה באופן חמור", ו"נגועה בשיקולים זרים".

אנשי הימין עוקבים בדריכות גם אחר הצעה נוספת שתגיע מחר לדיון בשולחן הממשלה, למנות את עורך דין שי ניצן לתפקיד המשנה ליועץ לתפקידים מיוחדים. מדובר בתפקיד חדש שנוצר עבור ניצן, שהיה בעבר המשנה לפרקליט המדינה. גורמים בימין פועלים בימים האחרונים להורדת הנושא מסדר היום ומאיימים לפנות לבג"ץ נגד מינויו של ניצן.

sheen-shitof

עוד בוואלה

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנ

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully