וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האקרים זייפו דיווחים על סוריה באתר סוכנות רויטרס

4.8.2012 / 3:17

סוכנות הידיעות הודתה כי אלמונים פרצו לאתר שלה ופרסמו בו דיווחים כוזבים, בהם ריאיון עם מפקד המורדים, שהודיע לכאורה על נסיגת לוחמיו מחלב. האם דמשק מאחורי הפריצה?

העימותים בסוריה מגיעים לרשת: אתר סוכנות הידיעות "רויטרס" נפרץ אתמול (שישי) על ידי האקרים, שפרסמו בבלוג העדכונים שמפעיל האתר בנושא סוריה דיווחים שקריים, ובהם ריאיון מזויף עם מנהיג הצבא הסורי החופשי - אשר לכאורה הכריז כי כוחות המורדים נסוגו מהעיר חלב.

"חברת 'תומסון רויטרס' נפלה קורבן למתקפת האקרים", נכתב בהודעה רשמית מטעם סוכנות הידיעות, שמושבה בלונדון, שמיהרה להעלים כל זכר לידיעות שפרסמו ההאקרים האלמונים. "עמוד הבלוג שלנו נפגע ופרסומים כוזבים הועלו בו בשמם של עיתונאי רויטרס". עוד ציינה הסוכנות כי בעקבות המתקפה, נסגר זמנית בלוג העדכונים.

בין הדיווחים שהועלו באדיבות ההאקרים בלט ריאיון מזויף עם מנהיג הצבא הסורי החופשי, ריאד אל-אסעד. בריאיון צוטט אל-אסעד כשהוא מכריז לכאורה על נסיגת המורדים מהעיר חלב בסוריה, בה נערכים בשבועיים האחרונים קרבות עזים בין מתנגדי המשטר וכוחות הביטחון הנאבקים על שליטה בעיר.

משרדי סוכנות הידיעות רויטרס בלונדון, 2007. AP
עמוד העדכונים נסגר זמנית בעקבות המתקפה. משרדי סוכנות רויטרס בלונדון/AP

מנגד, פרסם צבא סוריה החופשי הבהרה רשמית בה ציין כי אינו מתכוון לסגת מהעיר חלב, וכי הריאיון לא נערך מעולם. "הדיווח זויף על ידי משטר אסד", האשים הארגון. מוקדם יותר אמר גם מנהיג ארגון האופוזיציה המועצה הלאומית הסורית, עבד אל-בסט סידא, כי "הצבא הסורי החופשי לא נסוג ולא ייסוג מחלב". עוד אמר סידא במסיבת עיתונאים בעיר ארביל בעירק, כי המועצה "בקשר עם הלוחמים על מנת להבטיח להם אספקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully