וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: קצין צה"ל נוגח בפניו של נער פלסטיני בחברון

יהושע בריינר

26.7.2012 / 17:29

בסרטון שצולם בחברון, נראה הקצין מתעמת עם הנער הפלסטיני, בן 17, בעת מעצרו, נוגח בפניו ואף בועט בו. כתוצאה מהאירוע, נשבר אפו של הנער. צה"ל: "הסרט ערוך באופן מגמתי"

צילום: באדיבות "בצלם", עריכה: טל רזניק

(רגע הנגיחה מוצג בהילוך איטי בסרטון)

מקרה נוסף של מעצר אלים בידי כוחות צה"ל בחברון: מצלמה של ארגון "בצלם" תיעדה אתמול (רביעי) קצין צה"ל הנוגח בפניו של נער פלסטיני בן 17, במהלך מעצר בחברון. כתוצאה מהמקרה, נשבר אפו של הנער.

המקרה אירע כאשר חיילי צה"ל ביקשו לעכב מספר נערים פלסטיניים סמוך ליישוב היהודי בחברון, ככל הנראה לאחר שסירבו להציג בפניו תעודות זהות. בשלב מסוים, נראה אחד הנערים, ת'איר רנאם בן 17, מתווכח עם אחד החיילים. אלא שאז, הגיע למקום קצין שהחל בדחיפות עם הצעיר הפלסטיני ובתגרת ידיים.

הקצין נראה אוחז בידו ומוביל אותו על מנת לעצרו. במהלך הליכתם יחד, לפתע נגח הקצין בפניו של הצעיר. בהמשך, הוא גם נראה מושך בחולצתו ומנסה להושיבו, ומשזה התנגד, בעט הקצין ברגליו על מנת להפילו, ובהמשך גם חונק אותו. לאחר מכן, נראה הנער מצליח להימלט מהקצין, אך זה הצליח לתפוס אותו, אזק אותו ולקח אותו להמשך מעצר. פניו של הפלסטיני היו מגואלות בדם וחולצתו קרועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך תיעוד הקצין במהלך מעצר הפלסטיני/מערכת וואלה!, צילום מסך

האירוע כולו תועד על ידי אחת המצלמות שחילק ארגון "בצלם" לתושבים הפלסטיניים בחברון. בפועל, כעבור זמן קצר, שוחרר ר'אנם על ידי המשטרה והועבר לטיפול בבית החולים עאליה בחברון, שם אובחן שבר באפו. בעקבות המקרה, העבירו אנשי "בצלם" את הסרטון לידי צה"ל, שככל הנראה צפוי לפתוח בחקירה כנגד הקצין.

אין זה המקרה הראשון שבה מצליחים מצלמות "בצלם" לתעד אלימות של כוחות צה"ל וכוחות מג"ב נגד פלסטינים, וזאת ללא ידיעת החיילים כי מעשיהם מתועדים. בין היתר, רק לפני כמה שבועות תועד לוחם מג"ב מכה צעיר פלסטיני ללא סיבה. המקרה המוכר יותר היה מקרה הירי של מפקד גדוד בכפר ניעלין ב-2008, בו תועד קצין בדרגת סא"ל מחזיק עציר כפות כאשר נהגו האישי יורה לעברו כדור גומי.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "במהלך פעילות שגרתית בחברון סירבו קבוצת פלסטינים להזדהות בפני כוח צה"ל. משהגיע למקום מפקד הכוח, הוא הותקף באלימות על ידי אחד הפלסטינים שהתפרע בנקודה, דבר שאינו מוצג בסרטון. על פניו נראה כי הסרטון ערוך באופן מגמתי ואינו מייצג את ההתרחשות במלואה, האירוע נמצא בבחינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully