וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חולת סרטן בהריון לא תטופל - בשל איסור על הפלות

ברפובליקה הדומיניקנית הפלות אסורות בחוק, ובשל כך חוששים רופאיה של הנערה - בת 16 בלבד - להעניק לה את הטיפול מחשש שיעברו על החוק. הפרשה, כפי שדווח ב-CNN, מעוררת סערה

מאבק לחיים ולמוות: טיפול כימותרפי נמנע מנערה בת 16 מהרפובליקה הדומיניקנית הנמצאת בהריון וסובלת מלוקמיה, כיוון שזה יגרום להפלת העובר שהיא נושאת - דבר האסור על פי חוקי המדינה - כך מדווחת רשת CNN. הנערה, ששמה של נאסר לפרסום מטבע הדברים, זקוקה לדברי רופאיה בבית החולים שבבירה סנטו דומינגו לטיפול אגרסיבי במיוחד כדי להילחם בסרטן האלים ולהציל את חייה, אולם הם מסרבים לפעול מחשש שתיפתח נגדם חקירה פלילית.

צפו בכתבת רשת CNN על הפרשה

הרשת מדווחת כי הפרשה מעוררת סערה במדינה, ומשפחתה של הנערה נאבקת לצד ארגוני זכויות לנשים בהוראה האומללה. "אני יודעת שהפלה אסורה, אבל הבריאות של בתי עומדת לפני הכל", אמרה אמה. כמה מחוקקים מהאופוזיציה אף קראו בעקבות זאת לדון מחדש באיסור שנחקק לפני כשלוש שנים, ולפיו "אסור לפגוע בזכות לחיים החל מרגע ההתעברות ועד למוות".

בעוד הנערה, הנמצאת בשבוע התשיעי להריונה, ממתינה עדיין לראות מה יעלה בגורלה, הרשויות עצמן מתלבטות כיצד לפעול, כשבעלי התפקידים מצדדים בזהירות במתן הטיפול הרפואי. שר הבריאות הדומיניקני, באוטיסטה רוחאס גומז, הצהיר כי הוא מעדיף את הטיפול הכימותרפי על פני השמירה על ההריון במקרה זה. גם פלגרין קסטילו, אחד העומדים מאחורי האיסור טוען כי "הבהרנו שבמקרה זה לרופאים יש סמכות לטפל בחולה. אין להם סיבה לדאוג כי יש להם את המנדט להגן על הנערה ועל העובר". לדבריו, "מדובר בויכוח מלאכותי". הרופאים, על כל פנים, טרם השתכנעו, והנערה עצמה, בינתיים, גוססת.

דיון על הפלות מסביב לעולם - כותרות נוספות
היעד הבא במהפכה של ארדואן: הפלות
מסיסיפי הכריעה: ביצית מופרית אינה בן אדם
יוזמת חקיקה בארה"ב: גלולות "היום שאחרי" - רצח
באוגוסט: האפיפיור מציע מחילה על הפלות לשבוע
ובישראל: מגמת ירידה בשיעור הפסקות ההיריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully