וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו הבריאותי של מובארק: יוחזר לכלא טורה

ניר יהב

16.7.2012 / 18:30

פרקליט המדינה במצרים הורה להחזיר את נשיא מצרים לשעבר לבית החולים שבכלא, לאחר שבשבועות האחרונים אושפז בבית החולים הצבאי בקהיר. לא נמסר מתי ישוב מובארק לבית הכלא

שיפור במצבו הבריאותי של חוסני מובארק: פרקליט המדינה במצרים, עבד אל-מג'יד מחמוד, הורה היום (שני) להשיב את נשיא מצרים לשעבר לבית החולים שבכלא "טורה" – זאת לאחר שבשבועות האחרונים היה מאושפז בבית החולים הצבאי "אל-מועאדי" בקהיר, בשל הידרדרות במצבו הבריאותי. בהודעת הפרקליט נכתב כי ההחלטה להשיבו לבית החולים בכלא התקבלה לאחר שחל שיפור במצבו. לא נמסר, עם זאת, מתי מובארק צפוי לשוב לבית החולים בכלא.

מתן גזר דינו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק. קהיר, יוני 2012. AP
מצבו הבריאותי התייצב והשתפר. מובארק/AP

דובר הפרקליטות סיפר כי פרקליט המדינה המצרי הורה לפני כמה ימים להקים ועדה רפואית, שתבדוק את מצבו הבריאותי של מובארק וזאת על מנת לבדוק אפשרות להשיבו לבית הכלא "טורה". על פי הפרקליטות, כל חברי הוועדה החליטו פה-אחד שמצבו הבריאותי של מובארק התייצב והשתפר. ההודעה נמסרה לשר הפנים המצרי ולשירות בתי הסוהר, על מנת שינקטו בצעדים הנדרשים לקראת העברתו של הנשיא לשעבר בחזרה לכלא.

מובארק נמצא זה כחודש בבית החולים "אל-מועאדי" שבבירה המצרית, לאחר שחלה הידרדרות במצבו הבריאותי. לפני כן היה מאושפז בבית החולים בכלא "טורה", לשם נשלח למאסר עולם בגין מעורבותו בהרג מפגינים במהלך ההתקוממות נגד משטרו. לפי גורמים במצרים, מובארק דחה בעת האחרונה בזעם את הצעת עורך דינו ורעייתו לפיה יבקש חנינה מהנשיא הטרי, מוחמד מורסי, בעקבות מצבו הבריאותי הרעוע. לפי אחד ממקורביו של מובארק, נשיא מצרים המודח זעם כששמע את הצעתם וצעק: "אני אחד מגיבורי מלחמת אוקטובר (מלחמת יום הכיפורים – נ.י)! לא ייתכן שאבקש חנינה מהאחים המוסלמים!".

גורמי רפואה בתוך בית החולים שבו מאושפז מובארק אישרו לפני שבוע כי מצבו הבריאותי של הנשיא לשעבר השתפר והוא מנסה ללכת בכוחות עצמו. עם זאת, טענו הגורמים, כי מצבו הנפשי של מובארק עדיין רע והוא חוזר פעמים רבות על המשפט: "אני מרגיש שהם (השלטונות – נ.י) רוצים להיפטר ממני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully