וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דיפלומט בכיר נוסף ערק לשורות המורדים

ניר יהב

16.7.2012 / 9:51

פארוק טהא, השגריר הסורי בבלארוס שפוטר לפני חצי שנה ונקרא לפני זמן קצר לשוב לשירות החוץ של דמשק, הצטרף לשגריר הסורי בבגדד כדיפלומט השני שעורק ממשטר הנשיא בשאר אסד

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אחרי הגנרלים – הגיע תורם של הדיפלומטים הבכירים: גורמים במועצה הלאומית הסורית - גוף האופוזיציה הסורי הגדול ביותר - דיווחו (שני) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הרואה אור בלונדון כי שגריר סוריה בבלארוס, פארוק טהא, ערק לשורות המורדים. אם אכן מדובר בדיווח נכון, הרי שזו העריקה השנייה של שגריר סורי לשורות המורדים תוך שבוע בלבד. לפי הגורמים, טהא ערק לאחר שפוטר מתפקידו לפני כחצי שנה ורק באחרונה התבקש לשוב לעבוד לעבוד במשרד החוץ בדמשק.

לפני כשבוע הודיע שגריר סוריה בעירק, נוואף פארס, על התפטרותו והצטרפותו לשורות המורדים. בראיון שהעניק אתמול לעיתון הבריטי "סנדיי טלגרף" ממקום מושבו בקטאר גילה פארס כי פעילי ג'יהאד ביצעו בחודשים האחרונים פיגועי טרור בסוריה בהוראה ישירה ממשטרו של הנשיא בשאר אסד. "המשטר רצה להעביר את האחריות לפיגועים לתנועות המורדים", הסביר.

פארס גילה עוד כי לאחר שארה"ב פלשה לעירק בשנת 2003, משטרו של אסד חש סכנה ולפיכך פעל כדי לפגוע בכוחות האמריקאים בעירק. "הוא כרת ברית עם ארגון אל-קאעדה ושיגר חמושים לתוך עירק כדי להילחם בכוחות האמריקאים", אמר. הוא גילה כי באותה תקופה כיהן כמושל מחוז בסוריה וקיבל הוראה מהמשטר לאפשר לפעילים לעבור לעירק. "אני מכיר אישית קצינים שהיו בקשר עם ארגון אל-קאעדה.

בראיון נוסף שהעניק לרשת CNN אמר פארס כי בשאר אסד "הוא האדם היחיד שמקבל החלטות בדמשק, ומי שמסביבו מבצע את הוראותיו". לדבריו, ההרג וההרס שאירעו בשנה וחצי בסוריה שכנעו אותו לערוק לשורות המורדים: "כל אדם עם שכל לא יכול לשתוק לנוכח מה שקורה. לפיכך החלטתי לנתק קשר עם המשטר. נפגשתי עם אסד בתחילת המחאה. שוחחנו ארוכות ובכנות. אמרתי לו שהעולם משתנה ושהעם הסורי הוא חלק מהעולם. אסד הראה נכונות חלקית בשיחה איתי ואמר כי יקדם רפורמות נחוצות אולם לאחר מכן התברר כי הוא שיקר".

לקריאה נוספת
האופוזיציה הסורית: "אובמה מפקיר אותנו בגלל הבחירות"
טבח בתירמיסה? סוריה מכחישה: "נהרגו רק 37 לוחמים"
בזבוזי אסמה אסד: נברשות ודרגשים ב-270 אלף ליש"ט
אתמול: 118 הרוגים בסוריה; הצבא במתקפה על עיר בדרעא
השגריר הסורי שערק: "המהפכה תנצח גם אם מיליון יהרגו"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully