וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הגיעה המרצדס של היטלר לניו ג'רזי?

התשובה לשאלה שבכותרת חולפת טמונה, כנראה, בשאיפות רחוקות מדי. לעת עתה, סוחר הנדל"ן שרכש את "מכונית הפאר של הצורר הנאצי", מבטיח להשאיר אותה במוסך

כיצד הגיע רכבו המפואר של מנהיג המפלגה הנאצית למכירה באינטרנט, ומשם לידיו של סוחר נדל"ן המחזיק באוסף של ארבעים מכוניות קלאסיות? בעל מוסך מניו ג'רזי טוען כי רכש בטעות את המכונית שהייתה שייכת לאדולף היטלר. לדבריו, הוא קנה את כלי הרכב באתר המכירות הפומביות EBAY עבור אחד מלקוחותיו, ורק לאחר מכן גילה שמכונית המרצדס-בנץ העתיקה הייתה בבעלותו של הצורר הנאצי. בעל הרכב היה חייל לשעבר בצי האמריקני, שהעביר את הרכב לארצות הברית אחרי מלחמת העולם, ונכדו מכר אותה תמורת 180 אלף דולרים.

בעל המוסך, ז'נופ טאנקר, מחזיק במוסך המתמחה באיתור כלי רכב נדירים ושיפוצם עבור לקוחות בעלי טעם מיוחד (וכיס עמוק במיוחד). הוא התבקש לאתר עבור אחד מלקוחותיו - פרד דייביס - מכונית מרצדס-בנץ מדגם 540K מסדרת ייצור W24. היא יוצרה בשנים 1940-1935 עם גג קבריולה (נפתח). לאחר שלא הצליח לאתר את הדגם המדויק, הציע טאנקר ללקוח לרכוש עבורו דגם מסדרת 320, שונה מעט.

מי השרברב שטוען שהוא נכדו של היטלר?

אדולף היטלר במכונית המרצדס שלו, 1938. AP
היטלר במרצדס, 1938. אולי בפעם הבאה/AP

לאחר שהשיג את הרכב, התברר לטאנקר כי יזדקק לכמה חלפים עבורו. הוא פנה לחברת מרצדס, והתבקש לספק לה את המספר הסידורי של המכונית. רק אז גילה, לדבריו, סמל קטן של נשר וצלב קרס מוטמע לצד המספר הסידורי. לטענת טונסר, "אין ספק שמדובר ברכב האישי של היטלר". לדבריו, "בשנים ההן, מרצדס בנתה מכוניות עבורו ועבור אנשי הצוות שלו. הן היו מכוניות שנועדו רק לגנרלים". הוא זיהה, לטענתו, חורים שהוטעמו במכונית שנועדו להתקנת דגל וסירנה.

אפילו לא המכונית של היידריך

עם זאת, לפי הניו-יורק טיימס עולים ספקות בסיפור. אדם פייג', דובר בחברת מרצדס, ערך בדיקה בארכיון החברה, ומצא תצלומים שבהם נראה היטלר נוסע במכונית אחרת. לדברי פייג', המכונית שקנה טונסר "נחשבה בשעתו לכלי רכב של המעמד הבינוני" וסוחרים רבים כיום נוטים "לאמץ" עבור היטלר כלי רכב מאותה תקופה בניסיון להגדיל את רווחיהם. כמו כן, הופרכו טענות כאילו המכונית הייתה שייכת לקצינים נאצים בכירים אחרים, בהם ריינהרד היידריך.

ככל הנראה, מקור הסיפור שהתפרסם בינתיים בעשרות כלי תקשורת תחת הכותרת "היטלר בניו יורק" הוא בבלוג בשפה הטורקית, שאליו התראיין טונסר, מהגר מטורקיה. גם רוכש המכונית, פרד טונסר, איש נדל"ן במקצועו, אינו מאמין באמת שמדובר במכוניתו של היטלר. "היו שמונה מכוניות מסוגים אלה, שנקנו עבור קציניו של היטלר", אמר, "אבל זו לא הייתה מעולם המכונית האישית שלו". לדבריו, הוא לא עומד לנהוג במכונית, אלא לשמור עליה היטב.

בטורקיה מפרסמים גם שמפו בעזרת דמותו של היטלר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully