וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיך לנסות: אנאן נועד עם אסד - והמשיך לטהרן

ניר יהב

9.7.2012 / 13:13

שליח האו"ם עדיין לא התייאש, ודיווח על "פגישה קונסטרוקטיבית וכנה" שבה "סוכם על פיתרון"; 30 הרוגים היום במדינה; המורדים טוענים: "התמרונים שמקיים צבא סוריה הם מדומים"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל)

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, נפגש בצהריים (שני) שוב בדמשק עם נשיא סוריה בשאר אסד, ודן עמו בדרכים לשים קץ לאלימות במדינה. בתום הפגישה אמר אנאן כי הפגישה הייתה "קונסטרוקטיבית וכנה". עוד הוסיף: "דנתי עם אסד בצורך לשים קץ לאלימות של כל הגורמים ולקיים דיאלוג פוליטי. סיכמתי עם אסד להציג פתרון שהמשטר הסורי ידון בו עם האופוזיציה". בתום הפגישה המריא אנאן לטהרן בירת אירן, שם ימשיך בדיונים בנושא סוריה.

ההתקוממות בסוריה - כותרות אחרונות:
אסד בראיון: "מרבית ההרוגים בעימות - מתומכיי"
ההתפוררות בדמשק נמשכת: בכיר במודיעין ערק
"בכירי המשטר הסורי חושבים שהגיע זמנו של אסד ללכת"

נשיא סוריה, בשאר אסד, עם השליח המיוחד של האו"ם והליגה הערבית, קופי אנאן. דמשק, 9 ביולי 2012. רויטרס
"פגישה טובה". אסד ואנאן, היום בדמשק/רויטרס
שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן (מימין), במסיבת עיתונאים בתום פגישה עם הנשיא בדמשק, 9 ביולי 2012. מימינו: דוברו אחמד פאוזי, וראש צוות המשקיפים בסוריה, הגנרל רוברט מוד. רויטרס
אנאן/רויטרס

על פי כלי התקשורת הממלכתיים בסוריה, אנאן אמר עוד כי דן עם נשיא סוריה בתוכנית "שש הנקודות" שלו לסיום המשבר במדינה, וכי אסד הבטיח לו שארצו מחויבת לה. "יש למהר ולקיים דיאלוג פוליטי בסוריה", הוסיף אנאן. "אני עוזב אמנם את סוריה, אך אמשיך בדיאלוג עם כל הפלגים והגורמים שיש להם השפעה על המשבר, על מנת לשים קץ לאלימות". דובר משרד החוץ הסורי, ג'יהאד מקדיסי, ציין גם הוא כי הפגישה בין השניים הייתה "טובה".

אסד: "לא אסיים את דרכי כמו מובארק וקדאפי"

הפגישה נערכת על רקע ראין נדיר שהעניק אתמול אסד לכלי תקשורת מערבי. בראיון לרשת ARD הגרמנית האשים אסד כי ארצות הברית ומדינות המערב מסייעות ל"טרוריסטים" שנלחמים נגדו, וטען כי רוב ההרוגים בעימותים במדינה הם משורות תומכיו. בקטעים נוספים מהראיון שפורסמו בהמשך, עולה כי אסד אמר גם כי "אינו חושש" לסיים את דרכו כמו חוסני מובארק ומועמר קדאפי, שליטי מצרים ולוב שהודחו בשנה שעברה - הראשון נידון למאסר עולם והשני נרצח בלינץ'.

הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה קאבום, פרבר של דמשק בירת סוריה, 8 ביולי 2012. רויטרס
הפגנה נגד שלטון אסד בעיירה קאבום, פרבר של דמשק בירת סוריה, 8 ביולי 2012/רויטרס

על רקע הדברים, נמשכת כל העת שפיכות הדמים ברחבי סוריה. האופוזיציה הסורית דיווחה כי במהלך היום נהרגו עד כה מאש כוחות הביטחון 21 בני אדם, רובם במחוז אידליב הצפוני. אתמול, לפי דיווחי ארגון "ועדות התיאום המקומיות", נהרגו ברחבי סוריה 60 בני אדם. במקביל, הודיעה התקשורת הסורית הממלכתית כי צבא סוריה סיכל אתמול ניסיון של לוחמים חמושים לחדור לשטחה מטורקיה.

מחתרת המורדים "הצבא הסורי החופשי" טוענת כי התמרונים שעורך השבוע צבא סוריה, ולפי הפרסומים הרשמיים נועדו לדמות התקפה חיצונית על המדינה, הם תמרונים "מדומים". סגן מפקד הצבא החופשי, עארף חמוד, אמר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי אין כל חשיבות לאימונים הללו והוסיף כי מצבם של כוחות היבשה בצבא הסורי הוא "הקשה ביותר זה עשרות שנים".

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully