וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה: נתתי ללופוליאנסקי מאות אלפי שקלים

גלעד גרוסמן

5.7.2012 / 10:43

ש"ד, עד המפתח בפרשת הולילנד, סיפר ביום הרביעי לעדותו כי העביר לאורי לופוליאנסקי סכומי ענק בכמה מקרים לקידום פרויקט הבניה. "חס וחלילה שיהיה די לשוחד", אמר לשופט

דניאל בוק

(צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

ש"ד, עד המדינה בפרשת הולילנד, המשיך להעיד הבוקר (חמישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד הנאשמים בפרשה. העדות התחדשה אחרי הפסקה של יום בדיונים. עד המפתח בפרשה סיפר כי נתן לאורי לופוליאנסקי - בעת שהיה ממלא-מקום ראש העיר ירושלים – כסף עבור הקמת בית כנסת ורכישת ארון קודש, כדי לסייע לו לקדם את תוכנית הולילנד. ביום שלישי סיפר העד כי העביר ללופוליאנסקי תרומת ענק לארגון יד שרה עבור קידום המיזם.

לדברי העד, בסוף מאי 2000 הוא סייר עם לופוליאנסקי בבית יד שרה בירושלים. "הוא הראה לי את כל המקום. באותה הזדמנות הוא דיבר אתי על זה שהוא מאוד מעונין שיהיה בית כנסת במקום. דיברתי עם צ'רני (בעל הזכויות במתחם – ג.ג) וקיבלתי ממנו אישור". על הארון, סיפר ש"ד כי היה מיוחד במינו. לדברי העד, הוא התמודד במכירה פומבית על רכישת ארון קודש מעץ מהמאה ה-18, ולאחר שרכש אותו העבירו למשמרת ביד שרה עד לבניית בית הכנסת.

העד: לופוליאנסקי קיבל מיליונים ונבחר בזכות החרדים

המשך עדותו של עד המדינה ש"ד בפרשת הולילנד, יולי 2012. דרור עינב
עד המדינה, הבוקר בבית המשפט המחוזי בתל אביב/דרור עינב

כאשר נפתח סניף המאה של יד שרה, "הוחלט לחגוג את זה בקבלת פנים מפוארת, ונתבקשנו לתרום תרומה מכובדת", סיפר. "למטרה זו, לאחר שהתייעצתי עם צ'רני, הקצתי לכך 88 אלף שקל. היתה קבלת פנים אצל השגריר הבריטי בהשתתפות לופוליאנסקי ואולמרט. כל התורמים הגדולים, כולל אני וקלנר, קיבלו חנוכייה, שעליה היה חתום הנשיא דאז, קצב". במקרה אחר סיפר כי תרם עשרות כסאות גלגלים לנכים ליד שרה.

"זה לא ניתן כהלוואה"

עד המדינה סיפר עוד כי נתן ללופוליאנסקי 120 אלף שקל במזומן ביום הבחירות לראשות עיריית ירושלים, כדי שיוכל לשלם לאנשי השטח שעבדו עבורו. לדבריו, הוא ומאיר רבין (עוזרו של עד המדינה היושב כיום על ספסל הנאשמים – ג"ג) נפגשו עם לופוליאנסקי במלון המלך דוד בירושלים, ושם הועלה שוב נושא העברת הכסף.

לאחר מכן, סיפר העד, העביר לידי רבין 30 אלף דולר שקיבל מצ'רני, ולופוליאנסקי "קיבל את הכסף ביד" מרבין. העד הבהיר כי הכסף לא הוחזר אליו, והוא מעולם לא ביקש ממנו את הכסף חזרה.

"זה לא ניתן כהלוואה", הבהיר. במקרה אחר, סיפר, העביר ארבעים אלף שקל לבנו של לופוליאנסקי, יצחק, עבור הכולל שניהל. הוא הוסיף כי בתחילה, התכוון צ'רני שהכספים שניתנו בסביבות שנת 2005 לבנו של לופוליאנסקי ולמהנדס העיר ירושלים, אורי שטרית, ינתנו כהלוואה. "הוא קיווה שבאיזשהו שלב יפסקו תשלומי השוחד", אמר העד, ש"ד.

השופט, דוד רוזן, שאל את העד מדוע צ'רני ביקש להפסיק עם תשלומי השוחד. "חס וחלילה די לשוחד", ענה העד. "הוא המשיך לשחד". לדבריו, צ'רני ביקש שכספים מסוימים ינתנו כהלוואה ויוחזרו, אולם ש"ד הבהיר כי כספים אלה לא יוחזרו.

עו"ד שלומית הראל-שוורץ, המייצגת את לופוליאנסקי, מסרה כי "אין שחר לטענה הזו. היא מצוצה מהאצבע. לא בכדי לא נמצאו לה תימוכין. הדברים יתבהרו בחקירה הנגדית שלו
ויופרכו. התרומה שניתנה לכולל, לישיבה של הבן, ניתנה במועד מאוחר מהמועד שהעד טוען שהוא נתן אותה. אין שום קשר בינה לבין מר לופוליאנסקי. גם הדברים האלה יתבהרו במהלך חקירתו הנגדית של העד. תמתינו בסבלנות ותוכלו לראות עד כמה הדברים הם חסרי שחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully