וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: מבצע משטרתי נרחב נגד קיצונים איסלמים

כ-1,000 שוטרים פשטו ברחבי המדינה על כ-70 בתים של פעילים בזרם הסלפי באיסלם, ובמקביל הוצא ארגון סלפי מחוץ לחוק. שר הפנים: "הם חשודים בחתירה תחת הסדר החוקתי במדינה"

גרמניה פתחה במבצע נרחב נגד פעילות איסלמית קיצונית: כ-1,000 שוטרים פשטו בשעות הבוקר המוקדמות (חמישי) על עשרות בתים ברחבי המדינה, בהם מתגוררים פעילים מהזרם הסלפי הקיצוני באיסלם, החשודים ב"פעילות חתרנית נגד המדינה". לפי דיווחים ראשוניים, פשיטות נערכו בכ-70 מוקדים, המתפרשים על פני שבעה מחוזות - האסה, המבורג, שלזוויג-הולשטיין, סקסוניה תחתית, ברלין, בוואריה וצפון הריין-ווסטפאליה.

רכבי משטרה מחוץ לבית בעיר פרנקפורט, גרמניה, עליו פשטו בחיפוש אחר פעילים סלפים קיצוניים, 14 ביוני 2012. רויטרס
רכבי משטרה מחוץ לאחד ממוקדי הפשיטה, הבוקר בפרנקפורט/רויטרס

על המבצע הודיע שר הפנים הגרמני, האנס-פטר פרידריך. הוא הוסיף כי הוחלט גם להוציא מחוץ לחוק ארגון בשם "מילאטו איברהים" המפעיל מסגדים סלפיים, שלדבריו "חותר תחת הסדר החוקתי במדינה ונגד הפילוסופיה של הבנה בין האומות". עוד ציין כי הראיות שנאספות בפשיטות עשויות להביא להוצאתם מחוץ לחוק של שני ארגונים נוספים - "דוואפים" ו"די ואהר רליג'יון" ("הדת האמיתית").

הזרם הסלפי מתאפיין בעמדות רדיקליות המפרשות את חוקי השריעה כפשוטם, ותובע "לשוב למקורות". יש לו נציגויות ברחבי העולם האיסלמי, והוא הזרם הגדל במהירות הגדולה ביותר בימים אלו בקרב הקהילה המוסלמית בגרמניה, עם כ-4,000 מאמינים לפי ההערכות. בשנה האחרונה התעוררה בגרמניה ביקורת על יוזמה של אחד הארגונים הסלפיים לחלק לכל מי שיחפוץ בכך ספר קוראן בחינם.

רכבי משטרה מחוץ לבית בעיר פרנקפורט, גרמניה, עליו פשטו בחיפוש אחר פעילים סלפים קיצוניים, 14 ביוני 2012. רויטרס
פרנקפורט, הבוקר/רויטרס

החשש שהתפשטות הזרם הפונדמנטליסטי תוביל לאלימות התממש כבר לפחות פעם אחת, כשצעיר סלפי מקוסובו פתח באש בשדה התעופה בפרנקפורט במרץ שנה שעברה, ורצח שני חיילים אמריקאים. בחודש שעבר, התגלעו עימותים בין פעילים סלפים לארגוני ימין קיצוני בעיר קלן, לקראת הבחירות המקומיות במחוז צפון הריין-ווסטפאליה. פעיל סלפי אף דקר אז שני שוטרים במהלך המהומות, וכ-100 בני אדם נעצרו בעקבותיהן. המתח נשמר מאז באזור, ומאז אף פורסם סרטון סלפי ברשת הקורא לרצוח פעילים של מפלגת הימין Pro-NRW. בסוף השבוע האחרון הפגינו בקלן כ-300 סליפן במחאה על התקרית.

איסלם וטרור בגרמניה - עוד כותרות מהתקופה האחרונה:
דצמבר 2011: חשוד בתכנון פיגוע עבור אל-קאעדה נעצר בדיסלדורף
ספטמבר 2011: פלסטיני ולבנוני חשודים בתכנון פיגוע בברלין
מרץ 2011: סלפי רצח שני חיילים אמריקאים בשדה תעופה
התרעות ב-2010: "אל-קאעדה מתכנן פיגוע ברייכסטאג"
2008: הפגנות נגד מסגד בגרמניה, "מוסלמים החוצה"
האוהדים בגרמניה מעצבנים את המוסלמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully