וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורס שחר גרינשפן: "לא ישן, כל הזמן מזדעזע בראש"

מארק פטריק, שדרס את הנערה שחר גרינשפן לפני שלוש שנים וגרם לשיתוקה, ועתירה בעניין עונשו נידונה בימים אלה בבג"ץ, מספר על תחושותיו לאחר התאונה. "לא יכול להסתכל עליה"

בבג"ץ התקיים אתמול (רביעי) דיון בעתירת משפחתה של הנערה שחר גרינשפן, שנדרסה לפני כשלוש שנים והפכה משותקת בכל חלקי גופה, נגד העונש הקל שהוטל על דורסה, הדורס, מארק פטריק. פטריק עצמו התקשה בראיון לערוץ 2 להסביר את שאירע. לדבריו, מעולם לא ביצע עבירות תנועה לפני כן. "מצטער אבל מה אני יכול לעשות? לא היה אפילו קנס. פעם ראשונה. ככה זה".

"שתיתי קצת בירה, יש לי לחץ דם כבר מזמן. אולי הלב, היה כאב לב", ניסה פטריק להסביר. לדבריו, הוא אינו מצליח להתגבר על מה שאירע. "לא יכול לישון, כל הזמן מזדעזע בראש. אני לא עובד, לא ישן. אין כלום", הוא ציין. לדבריו, הוא לא מסוגל היה להביט בנערה במהלך הדיון. "לא יכול להסתכל עליה. פעם יכולתי, היום לא יכול", אמר.

מארק פטריק בדיון בבג"צ בערעור שהגישה משפחת גרינשפן. עומר מירון
"לא יכול להסתכל עליה". פטריק בבית המשפט, אתמול/עומר מירון

במהלך הדיון אתמול, ציינה פרקליטת המשפחה, עו"ד ענת קאופמן: "אנו כאן לתקן עוול קשה שנגרם באופן חד צדדי. התעלמו מהפגיעה הקשה ביותר וסבל לא יתואר מגזר דינו שהוקל באופן קיצוני. מאז גזר הדין, המשפחה לא ידעה מנוח. מבחינתה גם בסיום ההליך האזרחי הסיפור לא נגמר". לדבריה, העונש מהווה אינטרס ציבורי בזילות חיי אדם ובמלחמה בתאונות דרכים בכלל ובנהיגה בשכרות בפרט. "יש כאן פגיעה קשה באמון הציבור במערכת שמודה שהיא טעתה. זה לא יכול לעמוד במנהל התקין. גם הפרקליטות מודה שלא היה קושי ראייתי להגיע להרשעה ולא היה צורך בהסדר טיעון". עו"ד קאופמן ביקשה לחקור את פטריק בדיון - הליך נדיר ביותר בבית המשפט העליון, אך לבסוף החליטו השופטים כי ההחלטה תתקבל במועד אחר.

נציגת הפרקליטות בדיון אמרה כי אין חולק שנעשו טעויות קשות בהליך הפלילי ועל קושי התאונה ותוצאותיה. "מדובר בהסדר מקל ונעשו טעויות קשות בעניינו, אנו לוקחים על כך אחריות. המדינה סבורה שראוי היה להידרש ברמת שיקול הדעת של התביעה המשטרתית ולדעת המשפחה, ויש להצר שהדבר לא נעשה", ציינה. "המדינה מסיקה מסקנות ובדרך של הפקת לקחים מנסה למנוע טעויות בעתיד".

דיון בבג"צ בערעור שהגישה משפחת גרינשפן. עומר מירון
גרינשפן בבית המשפט, אתמול/עומר מירון

גרינשפן, כיום בת 14, נותרה משותקת בעקבות תאונת דרכים בנובמבר 2009, שאירעה כאשר עמדה על אי תנועה. המשטרה גיבשה הסדר טיעון עם פטריק, במסגרתו הוא נידון ל-600 שעות לתועלת הציבור, שלילת רישיון הנהיגה שלו לשש שנים וקנס של אלף שקלים. משפחתה של גרינשפן, שמתנגדת להסדר הטיעון, עתרה לבג"ץ בדרישה לבטל את ההסדר. בתגובתו לעתירה, טוען פטריק כי למרות הצער העמוק שהוא חש בשל תוצאות התאונה המחרידה, מדובר בתאונה שהייתה יכולה לקרות לכל אדם שאוחז בהגה, ואין מקום לבטל את הסדר הטיעון. לדבריו, העונש שנגזר עליו קל, אולם היו נסיבות מקלות רבות שהובילו את בית המשפט לתעבורה לאמץ את ההסדר שנחתם עמו.

בחודש שעבר, הגישה הפרקליטות את תגובתה לעתירה, בה היא הודתה כי העונש שנגזר על הנהג הדורס הוא "קל באורח קיצוני ביחס למעשים בביצועם הודה, וביחס לתוצאותיהם הקשות". עם זאת, טוענת המדינה כי לאחר שכבר ניתן פסק דין אשר אימץ את הסדר הטיעון בין הצדדים, אין עוד מקום לערער עליו. בפרקליטות ציינו כי בעקבות המקרה, הוצאו הנחיות חדשות, במטרה למנוע הישנות מקרים דוגמת פרשה זו. לאור כל זאת, אומרים בפרקליטות כי לא ניתן להתערב בפסק דין חלוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully