וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

105 אזרחים מדרום סודן נעצרו: "זו רק ההתחלה"

ברשות האוכלוסין וההגירה מצהירים כי מבצע המעצרים יימשך "עד שמספר המסתננים יצטמצם לאפס", ומתגאים בעלייה במספר המבקשים לעזוב מרצון. "לא משימה פשוטה, אבל עושים אותה"

פקחי יחידת עוז של רשות האוכלוסין וההגירה ממשיכים במבצע המעצרים של האזרחים האפריקנים ברחבי הארץ, כהכנה לקראת גירושם מישראל. במסגרת המבצע, שבמשרד הפנים מכונה "חוזרים הביתה", נעצרו אתמול (שני) עוד 115 אזרחים זרים השוהים בישראל בניגוד לחוק, 105 מהם מדרום סודן והיתר מניגריה, מחוף השנהב ומגאנה.

בסך הכל, מאז יום ראשון נעצרו בישראל 140 אזרחים של דרום סודן. המעצרים האינטנסיביים החלו אחרי שבסוף השבוע שעבר נתן בית המשפט המחוזי היתר לגרש את אזרחי המדינה למולדתם, עם דחיית העתירה נגד הגירוש. אזרחים שהסכימו להגיע לטיסה לארצם שוחררו ממעצר. עד כה, התמקדה פעילותם של פקחי עוז באזור אילת, ובמשרד הפנים אומרים כי פעילותם תורחב גם לאזור המרכז.

זרים שנעצרו בפשיטה של רשות האוכלוסין הבוקר. יותם רונן
מי שהסכים לבוא לטיסה מרצונו שוחרר ממעצר. אזרח זר שנעצר אתמול בחולון/יותם רונן

דוברת רשות האוכלוסין וההגירה, סבין חדד, אמרה לוואלה! חדשות כי מבצע המעצרים והאכיפה צפוי להימשך "עד שמספר המסתננים יצטמצם לאפס". בשיחה הבוקר (שלישי), אמרה חדד כי "ביומיים האחרונים, בעקבות המבצע, חלה עלייה דרמטית במספרם של המבקשים לעזוב מרצון".

"נמשיך לאכוף ולא נחשוף את השיטות"

לדברי חדד, "ישנם כיום כ-4,500 מסתננים שניתן להרחיק, ואפשר לומר שזו ההתחלה". קבוצה זו מורכבת מ-1,500 אזרחי דרום סודן, "לצד 2,000 אזרחי חוף השנהב, שרק 1,800 מהם מותר לגרש".

ברשות ההגירה אומרים כי "לא ניתן כעת לצפות מתי נצליח לצמצם את מספר המסתננים לכדי אפס". לדברי חדד, "אלה שיעזבו מרצון יעלו על טיסה מאורגנת בשבוע הבא, ומי שלא מוכן לצאת מרצון ייצא בטיסות מסחריות רגילות, בהתאם ללוח הזמנים של חברות התעופה".

על המעצרים עצמם, אמרה כי "זו לא משימה פשוטה, אבל הפקחים מבצעים אותה". לדבריה, "נמשיך לאכוף באופן רגיל, ולא נחשוף את השיטות. אנחנו חושבים שאנחנו ממלאים את תפקידנו".

עוד על מעצר האזרחים הזרים
עשרות אזרחים זרים נעצרו, מי שהסכים לעזוב - שוחרר
דיפלומטים ישראלים: "האמירות על הזרים פוגעות בנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully