וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: 18 חיילים נהרגו בעימותים בצפון המדינה

ניר יהב

21.5.2012 / 22:36

על פי ארגון זכויות אדם, החיילים, כמו גם שני עריקים מהצבא, נהרגו בקרבות שפרצו בין אידליב לחלב. הצבא הפגיז את פרברי חמה, ופשט על העיר אל-קוריה ועל כפרים בדרום

18 חיילים מצבא סוריה, ושני עריקים מהצבא, נהרגו במהלך קרבות שפרצו באזור הנמצא בין המחוזות אידליב וחלב שבצפון מערב סוריה - כך דיווח הערב (שני) ארגון זכויות אדם סורי. על פי הדיווח, העימות בין המורדים לבין חיילי צבא סוריה אירע סמוך לכפר אל-אתארב שבפרברים המערביים של חלב, וסמוך לפרברים הצפוניים של אידליב.

זירת פיגוע תופת בשכונת אל-קזאז, דמשק בירת סוריה, 10 במאי 2012. רויטרס
האש נמשכת בסוריה/רויטרס

האופוזיציה הסורית דיווחה מוקדם יותר כי כוחות צבא סוריה הפגיזו בירי מאסיבי את פרברי חמה, ופשטו על העיר אל-קוריה שבדיר א-זור, וכן על העיירות שנמצאות במחוז דרעא. בנוסף, דיווחו כי אישה ושלושה גברים נרצחו בעינויים בחמה, וכי חמישה חיילים שערקו מצבא סוריה הוצאו להורג בעיירה סוראן בפרברי חמה. עוד דווח כי תשעה חיילים עריקים הוצאו להורג בכפר דומא שבפרברי דמשק.

"22 פגזים תוך פחות משעה"

על פי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים ירו אש חיה כדי לפזר הלוויה שנערכה בשכונת נהר עיישה בבירה דמשק. עוד דווח כי הכוחות הסורים פרצו לבתים בשכונת רוטה, שם נמצאים אזרחים רבים שנמלטו מחומס. ארגון זכויות האדם הסורי דיווח עוד כי צבא סוריה הפגיז את כפר קסטון שבחמה: "22 פגזים נחתו במקום תוך פחות משעה", נמסר. בנוסף דווח כי כוחות הביטחון פשטו על הכפר וירו לכל עבר.

בתוך כך, ארגון איסלמי בשם "חזית הניצחון" נטל על עצמו את האחריות לפיצוץ שאירע בדיר א-זור שבמזרח סוריה ביום שבת, שגבה את חייהם של תשעה בני אדם. בהודעה שפרסם הארגון, נמסר כי חיילי חזית הניצחון "ביצעו מתקפה על יעדים ביטחוניים".

העימות בסוריה, שהחל לזלוג ללבנון עוד בתחילת השבוע שעבר, הגיע היום אל לב לבה של שכנתה המערבית. לפחות שני בני אדם נהרגו הבוקר בעיר הבירה ביירות, בעימותים בין חמושים סונים, תומכים ומתנגדים של נשיא סוריה, בשאר אסד, בגל אלימות המתרחש על רקע ההתקוממות נגד משטרו.

העימותים האלימים בין תומכי אסד ומתנגדיו פרצו כבר לפני שבוע בעיר הצפונית טריפולי, וגבו כבר למעלה מעשרה קרבנות. אמש, הם הגיעו לראשונה לעיר הבירה, שם לפי הדיווחים השתמשו הצדדים בנשק אוטומטי, ירו טילי כתף והשליכו רימונים אלה על אלה, בעימותים שפרצו ברובע טאריק אל-ג'דידה בבירה, ונחשבים לקשים ביותר שידעה העיר זה ארבע שנים. על רקע האלימות המתלקחת, הודיעה היום כווית כי היא קוראת לאזרחיה לעזוב את לבנון.

מהומות בסוריה - כותרות נוספות
”זו כבר מלחמה”: המהומות הגיעו מסוריה עד ביירות
סוריה: מטען התפוצץ ליד ראש צוות משקיפי האו”ם
סוריה: 100 נפגעו בפיגוע ליד מתקן צבאי בדיר א-זור

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully