וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט מאשים: גורמי ימין סיכלו השלום בתקופתי

ראש הממשלה לשעבר טוען בראיון כי יהודים ימנים-קיצוניים מארצות הברית אחראים לכישלון תהליך השלום, אותו ניסה לקדם בשנת 2008. "בזבזו מיליוני דולרים במטרה לעצור אותי"

בחלקו השני של הראיון הבלעדי של אולמרט לתוכנית "אמנפור" ברשת CNN ששודר הלילה (שבת) השמיע ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, טענות כלפי גורמים מסוימים בקהילה היהודית בארצות הברית, שלדבריו חיבלו בתהליך השלום, אותו ניסה לקדם ב-2008. לדבריו, הוא הכיר את הסיכונים הפוליטיים בחלוקת ירושלים, בראשה עמד לשעבר, אך דגל בפתרון "שתי מדינות לשני עמים" לפי גבולות 67'. "עבורי, להציע חלוקה של ירושלים הייתה נוראית בהחלט, אך הגעתי למסקנה שללא החלוקה – לא יהיה שלום".

לטענת אולמרט, היו אלה גורמים יהודים ימנים-קיצוניים מארצות הברית "שעשו הכל" כדי להפיל אותו. "הם השקיעו והעבירו מיליוני דולרים למען המטרה הזאת". הוא ציין כי הוא מודע למחיר שגובה התפקיד של לעמוד בראש מדינה. "אני שילמתי בחיי הפרטיים. באמת. אבל לא הייתה לי אופציה אחרת. ואני יודע בוודאות מי הם האנשים שבזבזו מיליוני דולרים במטרה לעצור אותי – מארצות הברית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"זה הרג אותי", המשיך אולמרט. "אבל לא רק בגלל ההתנגדות בישראל. אני חושב, דרך אגב, שרוב הישראלים היו תומכים בתוכנית הזאת". כשנשאל אם ראש הממשלה הנוכחי של ישראל, בנימין נתניהו, יוכל להוציא לפועל תוכנית כזאת בעצמו ענה: "זו הסיבה שאתה נבחר להיות ראש ממשלה. זו סיבה שאתה לוקח על עצמך את האחריות של הנהגה. כדי לעשות דברים שנכונים עבור האומה שאתה רוצה להנהיג". כשנשאל אולמרט אם לדעתו קיים עדיין סיכוי לפתרון שתי המדינות ענה: "יש סיכוי, אבל הוא לא ישרור עוד הרבה זמן". הוא הודה כי אבו מאזן, יו"ר הרשות הפלסטינית, לעולם לא אמר "כן" להצעתו ב-2008 אך גם לא אמר לא, "אז מדוע לא להתחיל לפעול שוב?".

"לא רוצים לשלוט בחיים של הפלסטינים"

בחלקו הראשון של הראיון ששודר לפני כשבוע אמר אולמרט כי "יש להאמין אמון מלא באנשים שמחליטים את ההחלטות", כשהתייחס לטיפול ראש הממשלה וצמרת הביטחון בנושא הגרעין האירני. דברים דומים השמיע אולמרט כשהתייחס לשלום עם הפלסטינים: "החלום שלי הוא שנתניהו יאמץ את התוכנית שלי. אבל העובדה היא שאנחנו לא מנהלים משא ומתן עם הפלסטינים כרגע".

"אנחנו רוצים שלום. אנחנו צריכים שלום. אנחנו לא רוצים לשלוט בחיים של הפלסטינים. אנחנו רוצים שתהיה להם מדינה נפרדת", הסביר אולמרט. כשנשאל אם נתניהו מחפש גם הוא כזה סוג של שלום הוא ענה: "אני מתפלל שכך הדבר", ואז הוסיף כי "אני בספק אם זה המצב".

לקריאה נוספת:
גם אולמרט מותח ביקורת: אין לי אמון מלא בנתניהו
אולמרט נגד ברק: "ייעלם בקרוב מהמפה הפוליטית"
בחמאס זועמים: הפרסום על מגעי אולמרט-משעל בערוץ 10 שקרי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully