וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי בית אל: "להכשיר את השכונה ולא לבקש טובות"

יהושע בריינר

24.4.2012 / 11:19

בעקבות הודעת נתניהו על הכוונה לבקש דחייה לפינוי שכונת האולפנה, אומרים תושבים: "חבל שזה לקח כל כך הרבה זמן, אבל מוטב מאוחר מאף פעם". יש דין: "הממשלה הפרה הבטחה"

שבוע לפני המועד שנקבע לפינוי שכונת האולפנה בהתנחלות בית אל, הגיבו הבוקר (שלישי) תושבי חמשת הבניינים המיועדים להודעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיה יבקש לדחות את הפינוי לצורך ניסיון נוסף להכשיר את הבנייה. "חבל שזה לקח לראש הממשלה כל כך הרבה זמן לומר שהשכונה לא תיהרס, אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם", אמרו התושבים.

תושבי השכונה שואבים עידוד רב מהעובדה שבממשלה, ובעיקר בקרב שרי הימין, קיימת הסכמה כי אין להרוס את המבנים ולפנות את התושבים מהמקום. גם בכירים בהתיישבות אומרים כי אפילו שר הביטחון, אהוד ברק, אינו מעוניין בפינוי, והוא מנסה למצוא פתרון משפטי לסוגיה. בינתיים, על אף שמועד הפינוי מתקרב, התושבים בטוחים כי ימשיכו להתגורר במבנים עוד שנים רבות.

שכונת אולפנה בבית אל, אפריל 2012. ישראל וונדי, ספק 500
הבניינים המיועדים להריסה בשכונת האולפנה בבית אל/ספק 500, ישראל וונדי

"הציפייה שלנו היא שהאחריות של הממשלה לשכונה תהיה מוחלטת", אומר הראל כהן, אחד מתושבי שכונת האולפנה, "היא שלחה את התושבים לכאן, היא עודדה אותנו להתגורר פה והעניקה תמריצים, ועל כן היא מחויבת לא רק לכך שהשכונה לא תיהרס, אלא גם לכפר על החצי השנה האחרונה, שבה העבירה את התושבים כאן ייסורים קשים במתח בלתי מוצדק". לדבריו, אמירותיו של ראש הממשלה, לפיהן לא ייתן יד להריסה, מאוד חשובות "אבל אנחנו צריכים לדעת שיש להם כיסוי מוחלט".

לדברי כהן, התושבים אינם מעודדים מהפנייה הצפויה לבג"ץ על מנת שזה יאשר דחיה בביצוע הפינוי לצורך ניסיונות להכשרתו, זאת לאחר החלטת בג"ץ בעניין המאחז מגרון. "הסגנון של פניה לבית המשפט העליון לבקשת טובות היא לא הדרך הנכונה", הוא אומר, "על ראש הממשלה להודיע לשופטים כי הוא מכשיר את השכונה ולא לבקש טובות. הודעת הפרקליטות כי מדובר בקרקע פרטית היא שקר מוחלט, שכן אין הדבר כך ובכל מקרה המקרה נדון בבית המשפט המחוזי. איש מאתנו לא חושב שהשכונה תיהרס, אבל אנו כל הזמן מרגישים שממשיכים להתעמר בנו וזה לא הוגן".

יש דין: "התקפלות מדאיגה של הממשלה"

במקביל, בני נוער בהתנחלות החלו להוציא כרוזים הקוראים לתלמידים להשבית את הלימודים ביום ראשון הקרוב, במחאה על הכוונה לפנות את שכונת האולפנה. בכרוזים שהופצו נכתב, בין היתר: "הפעם אין באפשרותנו לשתוק. נתאחד כולנו באמירה משותפת - די לוויתור על אדמות ארצנו ודי לגירוש יהודים מביתם". מפיצי המודעה מתכוונים לקיים הפגנה ביום ראשון הקרוב מול משרד ראש הממשלה, והם זוכים לגיבוי של תושבי השכונה.

בתוך כך, יצאו מגישי העתירה נגד הבנייה בבית אל, אנשי ארגון יש דין, נגד הודעת הממשלה. "ההחלטה להפר את ההתחייבות לבית המשפט בזמן פציעות, למרות שהייתה שנה שלמה להיערך לביצועה, מצביעה על התקפלות מדאיגה של הממשלה בפני שיקולים פוליטיים וקואליציוניים, על חשבון עקרונות שלטון החוק ותוך שיתוף פעולה עם עבריינים", אמר עו"ד מיכאל ספרד, "ברור וידוע שמדובר בקרקע פלסטינית פרטית ושלא ניתן יהיה לקנות את שינוי עמדת הפרקליטות מול העובדות בשטח, בזמן הדחייה המבוקש. הארגון התחייב לפעול יחד עם אחרים "למדינת ישראל מוסרית יותר המכבדת זכויות אדם ומושתתת על שלטון החוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully