וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרושאור: "האו"ם - חממה להנצחת מיתוסים שקריים"

טל שלו

23.4.2012 / 20:07

שגריר ישראל באו"ם תקף בחריפות את הארגון ואת המדינות החברות בו: "העובדות נשארות באדמה". לדבריו, "אין משבר הומניטרי בעזה" ו"המכשול לשלום אינו ההתנחלויות"

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף היום (שני) בחריפות את הקהיליה הבינלאומית הפועלת בארגון ואמר כי "האו"ם הפך לחממה לטיפוח והנצחת מיתוסים שקריים". לדבריו, "מיתוסים אלה מוצאים במזרח התיכון קרקע פורייה לגדול בה. העובדות נשארות קבורות באדמה אבל השקרים פורחים באוויר".

בנאום שנשא במועצת הביטחון של האו"ם בדיון בנושא המצב במזרח-התיכון, מנה פרושאור את מה שהגדיר כ"מיתוסים הנפוצים באו"ם", כאשר בראשם עומד "הסכסוך הישראלי-פלסטיני". לדבריו, הסכסוך "אינו הקונפליקט המרכזי במזרח התיכון. חשוב שנפתור את הסכסוך, אך מכך לא תבוא הישועה למצב בסוריה, מצרים, תימן, בחריין ומדינות אחרות באזור". עוד אמר פרושאור כי המכשול העיקרי לשלום אינו ההתנחלויות, אלא "הדרישה הפלסטינית לשיבת הפליטים וסירובם להכיר בקיומה של ישראל כמדינה יהודית". לצד זאת מנה מיתוס נוסף הקיים, לדבריו, בקרב הקהיליה הבינלאומית ואמר כי "בעזה אין משבר הומניטרי".

השגריר הישראלי האשים את החברים באו"ם בכך שהם "שותפים להכחשה ולהשכחה" של הפליטים היהודים שגורשו ממדינות ערב. "מאות אלפי יהודים איבדו את בתיהם ורכושם, בתי כנסת נשרפו, קברים חוללו ואלפים נהרגו", אמר והוסיף כי "למעלה מאלף החלטות התקבלו באו"ם בנושא המזרח התיכון, כ-172 החלטות הוקדשו לבעיית הפליטים הפלסטינים ואף לא אחת בנושא הפליטים היהודיים ממדינות ערב. זהו מוסר כפול במהותו".

"תכנית הגרעין האירנית ממשיכה להתקדם במהירות של רכבת אקספרס בעוד מאמצי הקהילה הבינלאומית לעצור אותה זוחלים אחריה בקצב של אוטובוס מאסף", אמר פרושאור והוסיף כי "אסור לתת לאירן לנצל את הערוץ הדיפלומטי הנוכחי לבזבז זמן יקר. בשעון החול הדיפלומטי מול אירן נותרו גרגירים בודדים".

לקריאה נוספת:
לראשונה: האו"ם ציין את יום השואה הישראלי
מועצת זכויות האדם: "לישראל אינטרס לשתף פעולה"
מועצת זכויות האדם באו"ם תחקור את ההתנחלויות
ישראל על בדיקת ההתנחלויות באו"ם: "נעניש הרשות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully